هزینه لمینت دندان

آنچه در این مطلب میخوانید

دندانپزشکی زیبایی در حال حاضر یکی از حوزه‌ های مهم و پرطرفدار در حوزه دندانپزشکی است. یکی از روش‌ های پرکاربرد در این زمینه، لمینت دندان است که به‌ عنوان یک روش زیبایی برای اصلاح طرح لبخند به کار می ‌رود. اما هزینه لمینت دندان می ‌تواند موضوعی چالش ‌برانگیز برای بسیاری از افراد باشد. این مقاله، به بررسی عوامل مختلفی که بر قیمت لمینت دندان تأثیر می‌ گذارند، و راهکار هایی برای کاهش هزینه ‌ها می ‌پردازد.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان، یک روکش نازک و ظریف از جنس سرامیک یا شیشه است که برای اصلاح طرح لبخند و بهبود ظاهر دندان ‌ها استفاده می‌ شود. این لایه‌ نازک توسط چسب مخصوصی به سطح دندان ‌ها چسبانده می ‌شود. لمینت دندان باعث می‌ شود که دندان‌ ها با ظاهری زیبا و هماهنگ‌ با یکدیگر و با چهره فرد بنظر برسند.

قیمت لمینت دندان سال ۱۴۰۳

قیمت لمینت دندان معمولاً در مقایسه با روش ‌های دیگر زیبایی مانند کامپوزیت کمی بالاتر است. قیمت بالای لمینت دندان به دلیل استفاده از مواد باکیفیت تر و فرآیند پیچیده تر و زمان برتر برای نصب آن ها است. در جدول زیر قیمت هر واحد لمینت دندان در سال ۱۴۰۳ ذکر شده است.

نوع لمینتمشخصاتقیمت (تومان)
زیرکونیا (Zirconia)استحکام بالا، شفافیت پایینشروع از ۷ میلیون
ایمکس آی پی اسشفافیت بالا، استحکام پایینشروع از ۷ میلیون و ۵۰۰
کانتکت لنزبسیار نازک، استحکام بالا، بدون نیاز به تراششروع از ۶ میلیون
فلدسپاتیکزیبایی بالا، استحکام پایین، بدون نیاز به تراششروع از ۷ میلیون
لومنیرزپوسته نازک، مقاومت بالا، بدون نیاز به تراششروع از ۹ میلیون
سوپر لومینیرزبسیار نازک، مقاومت بسیار بالا، بدون نیاز به تراش، طول عمر بالاشروع از ۱۰ میلیون
  • توجه: هزینه کلی و حدودی لمینت دندان در سایر کلینیک ها در اندیشه حدود ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان می باشد ولی شما میتوانید با مراجعه به کلینیک بابکان لیمنت دندان را فقط با قیمتی فوق العاده ۹ الی ۱۰ میلیون تومان انجام دهید.

تفاوت قیمت لمینت با کامپوزیت

لمینت و کامپوزیت دندان هر دو به عنوان روش‌ هایی برای ترمیم و بازسازی دندان ‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرند. لمینت دندان با کامپوزیت دندان از لحاظ جنس مواد سازنده، ماندگاری، متد اجرایی، مقاومت در برابر تغییر رنگ و فشار و ضربه متفاوت هستند. به همین دلیل، هزینه انجام این دو روش نیز کاملا با همدیگر متفاوت هستند. قیمت هر واحد ونیر کامپوزیت در سال ۱۴۰۳ به طور میانگین بین ۹۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است. قیمت هر واحد لمینت در سال ۱۴۰۳ به طور میانگین ۴ میلیون تومان است. تفاوت قیمت لمینت و کامپوزیت به دلیل ویژگی های زیر می باشد:

  • تفاوت اصلی بین لمینت و کامپوزیت دندان در طول دوره درمان و نحوه اجرا است. کامپوزیت در مطب توسط دندانپزشک روی دندان ‌ها قرار می ‌گیرد و شکل داده می‌ شود، در حالی که لمینت‌ پس از قالب‌ گیری در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می شود و روی دندان ‌قرار می ‌گیرد. سپس توسط دندانپزشک پولیش داده می ‌شود تا ظاهر طبیعی پیدا کند. طول دوره درمان در روش کامپوزیت کوتاه‌ است و معمولاً در ۱ جلسه قابل انجام است، در حالی که لمینت‌ ممکن است نیاز به چند جلسه داشته باشند.
  • در روش لمینت سرامیکی، دندان ‌ها نیاز به تراش دارند. سطح دندان ها ۱ تا ۲ میلیمتر تراش داده می شوند. در حالی که در روش کامپوزیت، هیچ گونه تراشی روی دندان ‌ها انجام نمی ‌شود. به طور کلی، این دو روش از لحاظ روش اجرایی کاملاً با یکدیگر فرق دارند.
  • یکی دیگر از دلایل اصلی تفاوت قیمت بین لمینت دندان و کامپوزیت، دوام و طول عمر آن ها می باشد. لمینت سرامیکی از مواد با کیفیت ساخته می ‌شود و طول عمر مفید آن ۱۰ تا ۱۵ سال است، اما کامپوزیت دندان در بهترین حالت بین ۵ تا ۷ سال دوام دارد.

برای اطلاعات بیشتر: قیمت کامپوزیت دندان

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

قیمت لمینت دندان در تهران ۱۴۰۳ به ازای قیمت هر واحد لمینت به طور متوسط بین ۹ میلیون الی ۱۰ میلیون تومان است. قیمت لمینت هر فک به طور متوسط بین ۳۰ میلیون الی ۸۰ میلیون تومان و قیمت لمینت هر دو فک یا قیمت لمینت کل دندان ها به طور متوسط ببن ۷۰ میلیون الی ۱۵۰ میلیون تومان می باشد.

آیا بیمه هزینه لمینت را پوشش می دهد؟

لمینت دندان اغلب به عنوان یک درمان زیبایی شناخته می ‌شود و سازمان‌ های بیمه پایه به طور عمومی هزینه ‌های آن را پوشش نمی ‌دهند. با این حال، برخی از بیمه ‌های تکمیلی ممکن است بخشی از هزینه ‌های این روش درمانی را تحت پوشش قرار دهند. بنابراین، بیمار باید با شرکت بیمه خود تماس بگیرد و جزئیات پوشش بیمه را بررسی کند تا اطمینان حاصل کند که آیا هزینه لمینت دندان او توسط بیمه پوشش داده می ‌شود یا خیر.

هزینه انواع لمینت دندان

نمونه درمان کامپوزیت دندان توسط کلینیک بابکان

هر نوع لمینت دندان از جمله سرامیکی، کامپوزیتی، لومینیرز و لمینت متحرک (اسنپ آن اسمایل)، ویژگی ‌ها و هزینه‌ های مختلفی دارند که توسط عوامل متعددی تعیین می‌ شوند. قیمت انواع لمینیت عبارتند از:

۱. قیمت لمینت سرامیکی

لمینت های سرامیکی، معمولاً به عنوان پرسلین ونیر نیز شناخته می ‌شوند و شبیه به پوسته ‌های بسیار نازک شیشه ‌ای هستند که کاملاً همرنگ با دندان ‌ها می ‌باشند. این روکش‌ ها از انواع مختلف سرامیک ساخته می شوند و در برابر تغییر رنگ، فشار و ضربه مقاوم هستند. ظاهر لمینت سرامیکی کاملاً طبیعی است. با این حال، قیمت لمینت سرامیکی در مقایسه با نمونه‌ های کامپوزیتی بالاتر بوده و تقریبا ۳ برابر بیشتر است. هزینه هر واحد لمینت سرامیکی با توجه به تعداد دندان ‌ها، کیفیت متریال، برند و کشور سازنده متفاوت است و برای تخمین دقیق‌ هزینه نهایی باید با یک دندانپزشک مشورت کنید. انواع لمینت سرامیکی عبارتند از:

  • قیمت لمینت سرامیکی تجاری: لمینت سرامیکی تجاری از لحاظ مواد و فرآیند های ساخت با استفاده از تکنولوژی‌ های پیشرفته و مواد باکیفیت در لابراتور های مدرن تولید می ‌شوند. لمینت ‌های سرامیکی تجاری دارای ماندگاری، زیبایی و جنس بهتری نسبت به مدل ‌های معمولی هستند که در لابراتور های عادی ساخته می ‌شوند. به همین دلیل، قیمت آن ها نیز بالاتر است.
  • قیمت لمینت ای مکس (E-MAX): لمینت ای مکس به عنوان یکی از بادوام ‌ترین و زیباترین انواع لمینت شناخته می ‌شود. لمینت ای مکس استحکام بالایی دارد و با رعایت نکات مراقبتی بعد از لمینت، بیشتر از ۱۰ سال ماندگاری دارد. لمینت ای مکس ظرافت، شفافیت و سفیدی دندان طبیعی را دارد. با این وجود، به دلیل استفاده از مواد باکیفیت و فناوری پیشرفته در ساخت این لمینت، قیمت آن معمولاً بالاتر از لمینت‌ های سرامیکی معمولی است. با توجه به مزایای بارز ویژگی ‌های لمینت ای مکس، بسیاری از افراد تمایل دارند هزینه بیشتری پرداخت کنند تا از کیفیت و زیبایی بیشتری برخوردار شوند. قیمت هر واحد لمینت ای مکس در سال ۱۴۰۳ به طور میانگین ۷/۵۰۰/۰۰۰ می باشد.
  • قیمت هر واحد لمینت با روکش زیرکونیوم: روکش زیرکونیوم، از دی اکسید زیرکونیوم ساخته شده است که استحکام بسیار بالایی دارد. این نوع روکش برای ترمیم دندان‌ هایی با مشکلات عمیق مانند شکستگی، پوسیدگی یا ترک خوردگی استفاده می ‌شود. هزینه هر واحد لمینت با روکش زیرکونیوم در سال ۱۴۰۳ به طور میانگین ۷/۰۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

همچنین بخوانید: انواع برندهای لمینت دندان

۲. قیمت لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت یک نوع پلیمر است، که از ترکیب مواد مختلفی مانند کوارتز، رزین و گلاس ساخته می ‌شود. لمینت کامپوزیت روی دندان‌ ها قرار می ‌گیرد و توسط دندانپزشک شکل داده می ‌شود. دندانپزشک با ایجاد خطوط و شیارها سعی می کند ظاهر دندان کاملاً مشابه با دندان ‌های طبیعی باشد. رنگ کامپوزیت ‌ها نیز تا حد امکان نزدیک با دندان ‌های طبیعی انتخاب می ‌شود. پس از ایجاد شکل مورد نظر، نوبت به تابش لیزر برای سفت کردن بافت آن می ‌رسد. در انتها، سطح دندان ‌ها پولیش می ‌شود تا ظاهری کاملاً شفاف و درخشان به دست آید. لمینت کامپوزیتی به دلیل هزینه کمتر نسبت به نوع سرامیکی طرفداران بیشتری دارد. افراد زیادی برای افزایش زیبایی دندان‌ های خود و طراحی خط لبخند از این روش استفاده می ‌کنند. مزیت دیگر لمینت کامپوزیتی این است که نیازی به تراشیدن دندان ‌های طبیعی ندارد و دندانپزشک فقط مواد کامپوزیتی را روی سطح دندان‌ ها چسبانده و شکل می ‌دهد. با این حال، طول عمر و مقاومت در برابر تغییر رنگ لمینت کامپوزیتی کمتر از لمینت سرامیکی است.

۳. قیمت لمینت متحرک دندان

اسنپ آن اسمایل برای چه کسانی مناسب است

لمینت متحرک یا پلاک زیبایی یکی از روش ‌های موقت برای طراحی خط لبخند است. لمینت متحرک دندان به طور موقت روی دندان‌ ها قرار گرفته و نقص ‌ها و تغییر رنگ های ظاهری را پوشش می ‌دهد. لمینت متحرک دندان به دلیل هزینه کمتر و راحتی استفاده، جایگزینی مناسب برای داشتن یک لبخند زیبا محسوب می ‌شود. قیمت لمینت متحرک دندان بستگی به تعداد دندان‌ ها و فک ‌ها دارد. لمینت متحرک دندان دو نوع سفارشی و آماده دارد. لمینت متحرک آماده معمولاً در داروخانه ‌ها به فروش می ‌رسد و قیمت آن به طور میانگین بین ۸۰,۰۰۰  الی ۲۰۰,۰۰۰ تومان می باشد. اما لمینت متحرک سفارشی نیاز به قالب ‌گیری و ساخت در لابراتوار دارد، بنابراین هزینه آن بیشتر از لمینت متحرک آماده است. لمینت متحرک دندان، با وجود هزینه کمتر نسبت به سایر روش ‌های زیبایی دندان نمی ‌تواند به عنوان جایگزین دندان ‌های اصلی عمل کند. همچنین، استفاده از لمینت متحرک ممکن است منجر به مشکلاتی هنگام خوردن غذا یا صحبت کردن شود. برای اطلاع از قیمت لمینت متحرک در داروخانه‌ ها، بهتر است به صورت حضوری مراجعه نمایید.

۴. قیمت لومینیرز

لومینیرز یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال روشی هستند که بتوانند شکستگی ‌ها، ترک ‌ها یا سایر نقص ‌های دندان و لبخند خود را با استفاده از روکش‌ های سرامیکی نازک و بدون تراش مینای دندان برطرف کنند. روکش ‌های لومینیرز به طور چشمگیری می ‌توانند ظاهر و لبخند شما را بهبود بخشند، بدون اینکه نیازی به تغییر در ساختار دندان ‌های شما وجود داشته باشد. قیمت لومینیرز برای هر واحد دندان به طور میانگین بین ۸۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار است. قیمت لومینیرز به عوامل مختلفی مانند تکنیک اجرا، تجربه و مهارت دندانپزشک، و موقعیت جغرافیایی کلینیک دندانپزشکی بستگی دارد. هزینه لمینت لومینیرز بیشتر از لمینت سرامیکی معمولی است.

تفاوت قیمت لمینت در ایران و خارج از ایران

تفاوت قیمت لمینت دندان در خارج و ایران

به ‌طور کلی، خدمات دندانپزشکی در خارج از ایران بسیار گران‌ تر از ایران هستند. به عنوان مثال، در آمریکا قیمت لمینت دندان به طور میانگین بین ۱۰۰۰ الی۲۵۰۰ دلار به ازای هر واحد لمینت است. در حالی که قیمت لمینیت کامپوزیتی به طور میانگین بین ۴۰۰ الی۲۵۰۰ دلار متغیر است. این تفاوت قیمت باعث می ‌شود که بسیاری از ایرانیان مقیم خارج از کشور برای انجام خدمات دندانپزشکی حتی با در نظر گرفتن هزینه بلیط رفت و برگشت به ایران سفر کنند.

قیمت لمینت دندان در ترکیه چقدر است؟

قیمت لمینت دندان در ترکیه برای هر واحد لمینت به طور میانگین بین ۲۵۰ الی ۲۹۰ دلار است، در حالی که هزینه پرسلین ونیر حدودا ۱۶۰ دلار است. بنابراین، قیمت لمینت در ترکیه در مقایسه با قیمت لمینت در ایران بسیار بیشتر است. اگرچه، ارزش لیر نسبت به گذشته کاهش یافته است، اما همچنان هزینه ‌های دندانپزشکی در ترکیه بالاتر از ایران است.

قیمت لمینت کل دندان ها چطور محاسبه می شود؟

قیمت لمینت کل دندان ‌ها، شما باید تعداد دندان ‌هایی که قصد دارید لمینت کنید را در قیمت هر واحد لمینت ضرب کنید. برای مثال، اگر قیمت یک واحد لمینت ۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان باشد و شما قصد دارید ۲۸ دندان خود را لمینت کنید، هزینه نهایی ۲۵۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان خواهد بود.

چرا لمینت دندان گران است؟

بیشتر افراد فکر می کنند که ترمیم دندان و لمینت دندان طرح لبخند هزینه‌ بالایی دارد، اما اگر به مزایا و کاربرد های این تکنیک دقت کنند، متوجه خواهند شد، که هزینه لمینت دندان به هیچ وجه بالا نیست. لمینت دندان نه تنها مشکلات ظاهری دندان مانند شکستگی، لب پریدگی، فاصله ‌های بین دندان، تغییر رنگ، نامرتبی و ناهماهنگی آن ها را رفع می ‌کند، بلکه از کیفیت و استحکام بالاتری نسبت به سایر روش‌ های مشابه مانند کامپوزیت و اسنپ آن اسمایل برخوردار است. با رعایت نکات مراقبتی مناسب پس از لمینت دندان، می ‌توان سال ‌ها از این روکش ‌ها استفاده کرد. با توجه به اینکه لمینت دندانی یک درمان زیبایی است و بیمه معمولاً هزینه ‌های آن را پوشش نمی ‌دهد. بنابراین، هزینه ‌های مربوط به لمینت دندان باید به طور کامل توسط بیمار پرداخت شود.

همچنین بخوانید: رنگ لمینت دندان

قیمت بهترین لمینت چقدر است؟

بهترین لمینت دندان، روکشی است که ضخامت کم، مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد و نیاز به تراشیدن مینای دندان نداشته باشد. هر چه ضخامت لمینت کمتر باشد، ظاهر طبیعی و زیبا ایجاد می‌ کند. ضخامت کم لمینیت نباید منجر به کاهش مقاومت لمینت در برابر ضربات بیرونی شود. بنابراین، لمینت‌ سرامیکی، لومینیرز و آی پی اس ایمکس بهترین انواع لمینت دندان هستند، اما هزینه این نوع لمینت ها نسبت به سایر مدل ‌ها بیشتر است. قیمت لمینت سوپر لومینیرز از تمام انواع دیگر لمینت بیشتر است. قیمت یک واحد لمینت سوپر لومینیرز در حدود ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت لمینت دندان

عوامل تاثیر گذار در قیمت لمینت دندان

قیمت لمینت دندان بر اساس فاکتور های مشخصی تعیین می شوند و هیچ دندانپزشکی نمی تواند بدون دلیل یک قیمت نامعقول برای لمینیت دندان تعیین کند. مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت لمینت دندان عبارتند از:

  • نوع لمینت دندان: هزینه لمینت دندان بر طبق نوع و جنس لمینت متفاوت می باشد.
  • تعداد واحد لمینت دندان: تعداد واحد لمینت دندان بر اساس شرایط و حساسیت فرد با مشورت پزشک تعیین می‌ شود. در کل، برای دندان‌ های نمایان در لبخند فرد لمینت دندان انجام می ‌شود. لمینت فک بالا به تعداد واحد بیشتری نیاز دارد، به همین دلیل قیمت لمینت فک بالا بیشتر از فک پایین است. به طور میانگین برای فک بالا ۸ واحد لمینت انجام می شود و برای فک پایین ۴ الی ۶ واحد پیشنهاد می شود.
  • تخصص دندانپزشک: دندانپزشکان با تجربه معمولاً مهارت بیشتری در انتخاب جنس و رنگ مناسب لمینت دندان دارند و می ‌توانند نتیجه ‌ای زیبا و طبیعی‌ ارائه دهند. بنابراین، هزینه لمینت دندان ممکن است با افزایش تجربه و مهارت دندانپزشک افزایش یابد.
  • موقعیت جغرافیایی: مکان جغرافیایی کلینیک یا مطبی که برای انجام لمینت دندان مراجعه می‌ کنید، می ‌تواند بر هزینه ‌نهایی تأثیر بگذارد. به طور کلی، هزینه لمینت دندان در شهر های بزرگ مانند تهران، شیراز و مشهد ممکن است با هزینه لمینت در شهر های کوچک مانند رشت متفاوت باشد. حتی در یک شهر، هزینه ‌ها ممکن است در مناطق مختلف با یکدیگر متفاوت باشند. کلینیک ‌هایی که در مناطق بالای شهر قرار دارند، ممکن است تعرفه ‌های گران ‌تری داشته باشند.
  • کیفیت کار لابراتوار: لمینت‌ های دندان به صورت سفارشی برای هر فرد به وسیله لابراتوار دندانپزشکی تولید می ‌شوند. اگر لابراتوار از تجهیزات مدرن و متریال باکیفیت در ساخت لمینت ‌استفاده کند، هزینه بیشتری دریافت خواهد بود.
  • سایر هزینه ها: هزینه لمینت دندان در برخی مراکز دندانپزشکی به صورت کلی اعلام می شود. اما در برخی مراکز دیگر، هزینه ‌های اضافی مانند ویزیت، گرافی دندان، جرمگیری و دیگر خدمات به صورت مجزا دریافت می شود. در نصب لمینت دندان، ممکن است پروسه ‌های مختلفی انجام شود، و دندانپزشک هزینه هر پروسه را به صورت جداگانه از شما دریافت خواهد کرد. بنابراین، پروسه ‌های دندانپزشکی مورد نیاز بر روی قیمت نهایی لمینت دندان تاثیر گذار هستند.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که دارای شرایط زیر هستند، کاندید مناسب برای لمینت دندان هستند:

  • افرادی که می‌ خواهند دندان‌ های خود را سفید کنند و درمان بلیچینگ برای آن ها مناسب نیست.
  • افرادی که دارای انحرافات کوچک در دندان‌ های خود هستند، ممکن است با استفاده از لمینت دندان بهبود یابند. اما در صورتی که انحرافات دندانی شدید باشد، ممکن است نیاز به ارتودنسی قبل از استفاده از لمینت دندان وجود داشته باشد.
  • افرادی که می‌خواهند سایز و شکل دندان ‌های خود را تغییر دهند.
  • افرادی که می ‌خواهند لبخندی دیجیتال و درخشان داشته باشند.
  • افرادی که می ‌خواهند طول تاج دندان ‌های خود را افزایش دهند.

برای اطلاعات بیشتر:  لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است

چه کسانی نباید از لمینت دندان استفاده کنند؟

افرادی که دارای شرایط زیر هستند، کاندید مناسب برای لمینت دندان نیستند:

  • افرادی که ترک ‌خوردگی عمیق دندان دارند.
  • افرادی که فک و دندان ‌هایشان در یک راستا نیستند.
  • افرادی که دندان ‌قروچه زیادی دارند.
  • افرادی که مینای دندان ضخیم ندارند.
  • افرادی که پرکردگی دندانی بزرگ دارند.

سوالات متداول

۱. لمینت ارزان تر است یا کامپوزیت دندان؟

لمینت دندان نسبت به کامپوزیت ونیر قیمت بالاتری دارد، زیرا از جنس سرامیک یا شیشه ساخته می ‌شود که دارای زیبایی، شفافیت و طول عمر بالاتری است.

۲. چطور هزینه لمینت دندان را کاهش دهیم؟

اگر پرداخت هزینه لمینت دندان سرامیکی برای شما مشکل است، می ‌توانید از روش‌ های مختلفی برای کاهش هزینه ‌ها استفاده کنید. بسیاری از کلینیک‌ های دندانپزشکی تخفیفاتی را برای تعداد بیشتری از لمینت ‌ها ارائه می‌ دهند یا تخفیفات ویژه فصلی و مناسبتی را برای جذب مراجع بیشتر ارائه می دهند. همچنین، برخی از کلینیک ‌ها ممکن است هزینه ‌ها را قسط ‌بندی کنند، اما باید توجه داشته باشید که مدت زمان قسط ‌بندی معمولاً زیاد نیست و معمولاً تا زمان آماده ‌سازی و نصب نهایی لمینت ‌ها نهایتا ۱ ماه است.

۳. آیا می توانم فقط برای چند دندان لمینت انجام دهم؟

لمینت ‌های سرامیکی می ‌توانند بر روی یک دندان یا چند دندان بر اساس نیاز و هدف شما نصب شوند. دندانپزشک با ارزیابی وضعیت شما، بهترین اقدام ممکن را برای شما توصیه می‌ کند.

۴. آیا لمینیت ارزان ارزش صرف هزینه های ذکر شده را دارد؟

هزینه لمینت دندان اغلب توسط لابراتوار های دندانپزشکی مشخص می ‌شود، که معمولاً یک تعرفه ثابت است. اما، برخی لابراتوار ها و دندانپزشکان ممکن است برای جذب مراجع بیشتر، لمینت های با کیفیت پایین ‌تری تولید کنند و با هزینه کمتری به مراجعان ارائه دهند. لمینت های ارزان معمولاً دارای طول عمر کوتاه ‌تری هستند و ممکن است سریع تر نیاز به تعویض داشته باشند، بنابراین ارزش صرف هزینه را ندارند.

۵. لمینت دندان برای من مناسب است ؟

لمینت دندان یک گزینه عالی برای افرادی است که به دنبال بهبود ظاهر و زیبایی لبخند خود هستند. لمینت دندان امکان اصلاح اندازه، فرم، رنگ، و حتی فاصله ‌های بین دندان ‌ها را فراهم می‌ کند و باعث لبخند مرتب و جذاب‌ می شود.

۶. به چند واحد لمینت نیاز دارم ؟

مشاهده و بررسی لبخند شما در آینه به دندانپزشک کمک می ‌کند تا شما را راهنمایی کند که کدام دندان ‌هایتان نیاز به لمینت دارند و در چه محدوده ‌ای از دهانتان قرار دارند. این اطلاعات به دندانپزشک کمک می‌ کنند تا بتواند به شما پیشنهادات بهتری برای نوع و تعداد لمینت ‌های لازم بدهد تا لبخند شما را زیبا تر و جذاب‌ تر کند. همکاری مؤثر بین شما و دندانپزشک می ‌تواند به بهبود ظاهر و اعتماد به نفس شما کمک کند.

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری مطلب در :

آنچه در این مطلب میخوانید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x