بهترین متخصص ایمپلنت دندان

آنچه در این مطلب میخوانید

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یک پروتز مصنوعی است که به جای دندان طبیعی استفاده می شود و درست شبیه به آن عمل می کند. در واقع ایمپلنت یک پایه تیتانیومی است که در داخل استخوان فک جایگذاری می شود. سپس روی آن یک تاج مصنوعی متصل می شود تا همانند دندان خودتان بتوانید از آن استفاده کنید.

این پروتز طی یک عمل جراحی جایگذاری می شود و طول عمر زیادی دارد.

نمونه درمان های متخصص ایمپلنت در کلینیک بابکان

ویژگی های متخصص ایمپلنت خوب چیست؟

بهترین متخصص ایمپلنت دندان کسی است که ویژگیهای زیر را داشته باشد:

  • دانش و تخصص لازم برای درمان ایمپلنت دندان را داشته باشد. اگر چه بسیاری از دندانپزشکان عمومی اقدام به کاشت ایمپلنت دندان می کنند اما بهتر است این درمان را نزد کسی انجام بدهید که علاوه بر تحصیلات دندانپزشکی عمومی، چند سال را صرف تحصیلات تخصصی ایمپلنت کرده باشد و متخصص ایمپلنت شده باشد.
  • تجربه کافی در زمینه جراحی های ایمپلنت و درمانهای مرتبط با آن و جلوگیری از عوارض کاشت ایمپلنت را داشته باشد. هر چه سابقه کاری دکترتان بیشتر باشد، بهتر میتواند نتیجه درمان را پیش بینی کند و در تصمیم گیری های پیش از جراحی و در حین آن، درست عمل کند و احتمال موفقیت درمان را افزایش دهد.
  • به بیمار فرصت بدهد هر سوالی دارد بپرسد و همه نگرانی های خود را با او در میان بگذارد و به تک تک سوالات او روشن و صریح پاسخ دهد. همچنین باید معایب و مزایای هر روش را برای بیمار توضیح بدهد. بیمار باید بداند با چه شرایطی قرار است مواجه شود و چه روشی برای او ارجحیت دارد. اگر دندانپزشک فرصت کافی برای هر بیمار اختصاص نمی دهد به دندانپزشک دیگری مراجعه کنید که به راحتی بتوانید با او صحبت کنید و هر زمانی که نگرانی برایتان ایجاد شد (به خصوص پس از جراحی) بتوانید به او دسترسی داشته باشید.
  • در مورد مواد مورد استفاده، جنس ترمیمها و تکنیکهایی که استفاده می کند به بیمار توضیح بدهد تا بیمار بتواند در مورد نوع ترمیمی که می خواهد درست تصمیم بگیرد. برای کاشت ایمپلنت میتوان از انواع مختلف ایمپلنت (تیتانیومی یا زیرکونیا)، انواع مختلف اباتمنت، روکش و غیره استفاده کرد که تصمیم گیری در مورد هر کدام از آنها بر موفقیت و همچنین هزینه درمان تاثیر می گذارد.
 
ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت دندان

 نکات مهم در انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان

  • تجهیزات و تکنولوژی های جدید یکی از مزیتهای مهم برخی کلینیکهای دندانپزشکی است. برخی تکنیکها و تکنولوژیهای جدید باعث می شود دقت درمان افزایش یافته و احتمال موفقیت درمان بالاتر برود. برخی نیز به راحتی شما کمک می کند و کمتر اذیت می شوید. برخی تکنولوژیها سرعت درمان را بالا می برند و به جای هفته ها انتظار، ظرف یک روز درمانتان تمام می شود. بنابراین تجهیزاتی که کلینیک مورد نظر دارد می تواند مفید واقع شود.
  • هزینه درمان هر چه کمتر باشد برای بیمار بهتر است. اگر چه نباید به دنبال ارزانترین خدمات درمانی باشید چرا که هر چه تجربه و مهارت دندانپزشک بیشتر باشد هزینه خدمات او نیز بالاتر خواهد بود. اما هزینه احتمالا یکی از مواردی است که برای بسیاری از افراد مهم است و میتوان آن را در نظر گرفت.
  • تمیزی و راحتی مطب نیز یکی از مواردی است که اهمیت دارد. شما ممکن است لازم باشد بیش از یک ساعت در مطب منتظر بمانید تا مرحله بعدی درمانتان انجام شود. بنابراین شرایط مطب نباید آزار دهنده باشد.
  • پاسخگویی و رفتار مناسب کارکنان مطب در کاهش استرس بیماران اهمیت زیادی دارد. هنگامی که وارد مطب می شوید اگر با خوشرویی دستیار دندانپزشک مواجه شوید و متوجه شوید او پاسخگوی سوالات شما است، نگرانی تان کاهش می یابد و آرامتر می شوید. درمانهای دندانپزشکی به طور کلی برای بسیاری از مردم استرس زا هستند بنابراین شرایط و محیطی آرام و کارکنانی مهربان و خوشرو میتواند تجربه خوشایندی از درمان برایتان به همراه داشته باشد.

به یقین متخصصین مختلفی در زمینه ی کاشت ایمپلنت دندان در مناطق مختلف وجود دارد اما در اندیشه و شهریار دکتر امید امیر بنده یکی از بهترین متخصصین می باشد. 

دکتر امید امیر بنده با ۱۸ سال سابقه بهترین متخصص ایمپلنت دندان و مشکلات لثه فعالیت خود را علاوه بر کلان شهر تهران در اندیشه نیز شروع کرده است و توانسته در این منطقه جزء دندانپزشکان محبوب شود.

ایشان در زمینه کاشت ایمپلنت، جراحی  و درمان بیماری های لثه و دهان فعالیت دارند و دانش آموخته دندانپزشکی تخصصی و  فلوشیپ جراحی و درمان با لیزر از دانشگاه جنوا ایتالیا می باشند.

دکتر امید امیر بنده بهترین متخصص ایمپلننت دندان

پاسخ به سوال آیا می توان بلافاصله بعد از کشیدن دندان، ایمپلنت کاشت؟ توسط دکتر ترابی در کلینیک بابکان

 

تحصیلات یک متخصص ایمپلنت چیست؟

برای دریافت مدرک دندانپزشکی عمومی باید حدود چهار سال در دانشگاه درس بخوانید. اگر می خواهید تخصص بگیرید باید مجددا وارد دوره آموزشی شوید و چند سال دیگر را نیز صرف دریافت تخصص دندانپزشکی کنید. ایمپلنت یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است که نیاز به دو یا سه سال تحصیل بیشتر دارد. در این مدت دندانپزشک اطلاعات و مهارتهای کافی در زمینه جراحی کاشت ایمپلنت دندان، آماده سازی شرایط کاشت ایمپلنت، انتخاب درست بیمار، عوارض جراحی، مشکلات پس از کاشت ایمپلنت و برطرف کردن آنها و موارد مرتبط دیگر کسب می نماید.

متخصص ایمپلنت چه کارهایی باید انجام بدهد؟

متخصص ایمپلنت ابتدا باید معاینه کاملی انجام بدهد و وضعیت سلامت دهان و دندان، سلامت بدن، سابقه دندانپزشکی و داروهایی که مصرف می کنید را جویا شود.

پس از معاینه، عکس اشعه ایکس از دندانها و فکها برایتان نسخه می کند تا بر اساس آن شرایط عصبهای داخل فکها و وضعیت استخوان فک به خصوص در محل کاشت ایمپلنت را مشخص نماید. این امر در تعیین روش کاشت ایمپلنت و درمانهای جانبی که ممکن است پیش از آن لازم باشد (مانند پر کردن دندان، درمان لثه، پیوند استخوان، لیفت سینوس و غیره) حائز اهمیت است.

معاینه و مشاهده عکس دندان برای کاشت ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت شهریار
جراحی و کاشت ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت شهریار

در صورتی که نیاز به پیوند استخوان داشته باشید یا استفاده از مینی ایمپلنت یا پروتزهای دیگر بر پایه ایمپلنت برایتان بهتر باشد متخصص ایمپلنت این موضوع را با شما در میان می گذارد تا تصمیم بگیرید.

پس از اقدامات اولیه، با کمک دندانپزشک شرایط شما برای کاشت ایمپلنت آماده می شود و تاریخ جراحی تعیین می گردد. به شما گفته می شود چه کارهایی را باید پیش از کاشت ایمپلنت انجام بدهید و یا کنار بگذارید. مثلا سیگار کشیدن، مصرف الکل و مصرف برخی داروها را باید از دو هفته قبل از جراحی متوقف کنید. اگر کاشت ایمپلنت با بیهوشی صورت بگیرد از نیمه شب نباید دیگر چیزی بخورید یا بیاشامید.

پس از پایان جراحی جایگذاری ایمپلنت، دستورالعمل کاملی در مورد مراقبت از ایمپلنت و کارهایی که در چند روز اول پس از جراحی باید انجام بدهید (یا نباید انجام بدهید) به شما داده می شود.

در آخر، پیش از مرخص شدن دکتر زمان مراجعه بعدی را برایتان مشخص می کند.

هر سوالی که از دکتر خود دارید یا هر نگرانی که برایتان ایجاد شده است، با مطب تماس بگیرید و بپرسید.

اتمام کاشت ایمپلنت و بخیه لثه توسط متخصص ایمپلنت در شهریار

نمونه درمان های اخیر ایمپلنت دندان در کلینیک بابکان

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری مطلب در :

آنچه در این مطلب میخوانید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
14 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ایدا
ایدا
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر میشه لطف بفرمایید شرایط اقساط به چه صورت هست

شکوفه
شکوفه
5 ماه قبل

سلام
شبتون بخیر
لطف میکنین قیمت ایمپلنت رو بگین
و قیمت عصب کشی دندان ۶ و ۷

14
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x