قیمت کامپوزیت دندان

آنچه در این مطلب میخوانید

نام کامپوزیت کشور ساخت حجم هر تیوپ خاصیت منحصر به فرد قیمت
سارمکو
سوئیس
۴ گرم
دوام بسیار بالا و شکل پذیری
۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان
گرادیا
شرکت GC
۴ گرم
تنها استفاده درمانی دارد
۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
توکایاما
کره
۳.۸ گرم
تنها استفاده درمانی دارد
۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان
کاریزما
ژاپن
۴ گرم
مقاومت و استحکام بالا
۳,۳۰۰,۰۰۰ تومان
ای بی اس
آلمانی_ آمریکایی
بسته ای است
قیمت به صرفه و شکل دادن با تراش
۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان
شوفو
ژاپن
۲.۵ گرم
دوام بسیار بالا و شکل پذیری
۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان
سولافیل
انگلیس
۴ گرم
بسیار قوی و ماندگار
۳,۵۰۰,۰۰۰ تومان

قیمت کامپوزیت دندان

گاها پرداخت هزینه برای دندان، ناشی از درد نیست بلکه برای زیبایی است که البته این فکر زیبایی در خانم ها شایع تر است.

یکی از روش های زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند کامپوزیت است. کامپوزیت دندان از جنس ماده‌ای به نام ونیر است. ونیر لایه‌ای نازک و هم‌ رنگ با رنگ دندان‌های بیمار است؛ به‌طوری که تشخیص آن از دندان اصلی نا ممکن است. روشهای دیگری نیز از جمله لمینت دندان هستند که شباهت زیادی با کامپوزیت دندان دارد. لمینت طول عمر و ماندگاری بالاتری دارند اما هزینه بیشتری نیز دارد.

در سال ۱۴۰۳ قیمت کامپوزیت ونیر دندان در سایر کلینیک های تهران قیمتی حدودی از ۳.۵۰۰.۰۰۰ الی ۴.۶۰۰.۰۰۰ می باشد در حال که در کلینیک بابکان قیمت هر  واحد کامپوزیت  ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا واحدی ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. قیمت هر فک از ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان است و قیمت کل دندان ها از ۲۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۷۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان است.

باید توجه داشت این قیمت ها بسته به تعداد دندان هایی که باید کامپوزیت شوند و کلینیکی و دندانپزشکی که به آن مراجعه می کنید، متفاوت است. 

کامپوزیت امروزه یکی از پرطرفدارترین شیوه های زیبایی محسوب می شود که این فرآیند با پلیمر انجام می‌شود که البته بسته به مواد استفاده شده کاملا قیمت کامپوزیت دندان متفاوت است. برای مشخص شدن از خوب بودن مواد کامپوزیت اول نمونه کار کامپوزیت دندان پزشک ها را ببینید و بعد تصمیم بگیرید. مواد کامپوزیت انواع گوناگونی دارند که به برندهای متفاوت تقسیم می‌شوند‌.در این مقاله انواع برند کامپوزیت را نام بردیم. برای نمونه می‌توان به برندهای سارمکو، گرادیا، توکویاما، کاریزما و ای پی اس می‌توان اشاره نمود.

قیمت انواع برندهای کامپوزیت دندان

۱-کامپوزیت سارمکو

قیمت کامپوزیت دندان با برند سارمکو

ساخت کشور سوئیس است.سارمکو یک برند بسیار معروف و قابل استفاده و شناخت دندان پزشکان ایرانی است به گونه ای که می‌توان گفت مشهور تربن برند کامپوزیت در ایران سارمکو است. این کامپوزیت دوام بالایی دارد و می‌توان گفت هیچ شرکتی در کامپوزیت از نظر دوام قابل مقایسه با سارمکو نیست. جنس کامپوزیت سارمکو از نوع میکرو هیبرید است. این نوع از کامپوزیت جهت حفظ زیبایی لبخند در نمایان شدن دندان‌های فک بالایی نیز نقش دارد. همچنین طبق آزمایشات انجام شده، در فشار بالا این کامپوزیت حداقل انقباض را از خود نشان می‌دهد.

ویژگی های کامپوزیت سارمکو

با کامپوزیت سارمکو می‌توان ترمیم را به صورت خاص و حرفه ای انجام داد.با استفاده از کامپوزیت سارمکو انواع مختلفی از ویژگی های آناتومیکی را می‌توان با این کامپوزیت ایجاد کرد. همچنین تکنیک لایه گزاری را با این کامپوزیت بر روی دندان بیمار می‌توان به آسانی و خلاقانه پیاده کرد. کامپوزیت سارمکو از لحاظ زیبایی کاملا شبیه دندان طبیعی است و همچنین سایه رنگ‌های مختلفی دارد که انتخاب آن بر عهده بیمار است. ماندگاری این کامپوزیت به مدت ۵ سال است. برای دندان‌هایی با عیوب زیاد و  پیچیده از این کامپوزیت استفاده می‌شود. کامپوزیت سارمکو به طرح لبخند هالیوودی معروف است.

مزایای کامپوزیت سارمکو

کامپوزیت سارمکو سوئیسی مزایای خاص خود را دارد.از مزایای کامپوزیت سارمکو سوئیسی می‌توان به تنوع بالای رزین کامپوزیت، شکل گیری سریع دندان، تنوع سایه رنگ بالا و دوام و ماندگاری آن اشاره نمود. کامپوزیت سارمکو تنوع بالایی دارد به گونه ای که از آن برای پوشاندن هر عیب دندان اععم از لب پریدگی، شکستگی، ترمیم و… می‌توان استفاده نمود. این نوع کامپوزیت به راحتی بر روی دندان شکل می‌گیرد و به راحتی می‌توان آن را فرم داد و همچنین با نور لیزر سفت می‌شود و تقریبا به این دلایل یک روش مقرون به صرفه است.

تنوع رنگ و سایه‌ی کامپوزیت سارمکو بسیار بالا است.تکنولوژی پیشرفته به کار رفته در رزین این کامپوزیت سبب هدیه دادن دندان‌های خاص و طبیعی به ما می‌‌شود. این کامپوزیت به دلیل شکل گیری و فرم دهی راحت و بدون خطا انجام می‌شود و در نتیجه دوام آن بالاتر است.

 قیمت کامپوزیت دندان سارمکو نسبت به این همه مزایا واقعا مقرون به صرفه است. هرچند قیمت آن با نوعی کامپوزیت آلمانی برابری می‌کند و از کامپوزیت ژاپنی و کره ای گران تر است اما از لحاظ کیفیت، بسیار بالا و برای طولانی مدت مناسب است. قیمت کاپوزیت دندان سارمکو هر واحد دندان  ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان است.

۲-کامپوزیت گرادیا

قیمت کامپوزیت گرادیا

یک کامپوزیت مدرن است. کامپوزیت گرادیا، کامپوزیتی از نوع میکرو هیبرید دارای ماتریکس میکروفیلد، ذرات سیلیکا و فیلرهای از پیش پلیمر شده است. این کامپوزیت امروه در شرکت معروف دنتال منت موجود می باشد. این محصول دارای ویژگی‌های خاص است به طور مثال می‌توان به بستن دیاستم، ترمیم ونیرهای کامپوزیتی، ترمیم پوسیدگی های کلاس V ,IV ,III ,II ,I. کامپوزیت گرادیا دارای ۳ نوع رنگ است. دسته رنگ اول و دوم برای ترمیم‌های قدامی و خلفی است. دسته سوم رنگ فقط برای ترمیم‌های قدامی است که به صورت یک مکمل نیز است. رنگ نوع سوم به ترمیم گرما می‌دهد و رنگ سیاه داخل دهان را از بین می‌برد.

مزایای کامپوزیت گرادیا

این محصول تغییر حجم کمی دارد که این یک خصوصیت حیاتی در کامپوزیت‌ها است. این کامپوزیت پالیش پذیری عالی و ایجاد سطح درخشان و یکدست دارد. شکل پذیر عالی و فرم دهی عالی به ویژه در حفره دارد که این به دلیل ویسکزیته مناسب است. در مقابل نور چراغ یونیت حساسیت کمی دارد. مقاومت بالا در برابر اضطراب، سایش و خشم دارد. ساختار چند وجهی و متمایز ذرات تشکیل دهنده کامپوزیت که باعث انعکاس نور در جهات مختلف و ایجاد رستوریشنی کاملا نا مرئی با باقی مانده دندان می شود.تطابق رنگ مشابه دندان اصلی بیمار و ایجاد یک ترمیم نامرئی و خاص، به دلیل خاصیت آفتاب پرستی را دارا می‌باشد.

کامپوزیت گاردیا از نسل کامپوزیت‌های میکرو هیبریدی بوده است.کامپوزیت گاردیا از جمله کامپوزیت‌های نسل میکروهیبریدی است که خود یک ترکیب رزینی است که در دو دندان خلفی و قدامی کاربرد دارد. رزین به کار رفته در کامپوزیت گاردیا از نوع رزین پلی پلیمری شده است. به این کامپوزیت‌ها، سیستم‌های کولینیالی گفته می‌شود. این کامپوزیت در بین دندان پزشکان به دلیل خاصیت پالیش پذیری و مقاومت پوششی یا پوشش با سطح مقاومت زیاد در تهیه دندان مصنوعی کاربرد دارد. شکل هندسی مونومرهای تشکیل دهنده این پلیمر به صورت ماتریکسی است.

کامپوزیت گاردیا ساخت شرکت GC  است.

در ساختار این کامپوزیت آمین و کامفور کنین استفاده می‌شود که این دوماده باهم نوعی کاتالیزور برای انجام فرآیند فوتو اکتیو کردن کاربرد دارد. اکتیوازیسیون نوری می‌تواند با هالوژن کوارتزیف پلاسما، و یا درمان از طریق نورهای LED  باشد که در دندان‌های خلفی و قدامی مورد آزمایش قرار گرفته است. رنج قیمت کامپوزیت دندان گاردیا بسیار متفاوت است که این رنج قیمت کامپوزیت دندان به دلیل رنگ‌های متفاوت این کامپوزیت است. متوسط قیمت کامپوزیت گاردیا هر واحد دندان ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. 

مزایای کامپوزیت گرادیا

این کامپوزیت با استفاده از ایده آفتاب پرست طبیعیت ساخته شده است. تاثیر آفتاب پرست یعنی آن شئ به رنگ محیط تغییر و تطبیق یابد. پس به دلیل این خاصیت و حساسیت بالای این کامپوزیت دندان‌های ترمیم یافته به رنگ دندان‌های دیگر در می‌آیند و لبخند زیبا را به ما هدیه می‌دهند.

۳-کامپوزیت توکایاما

قیمت کامپوزیت توکویاما

توکایاما یکی از اولین کامپوزیت‌های معرفی شده در دندان پزشکان بود. کامپوزیت توکایاما به دلیل درخشندگی بالا محبوبیت خاصی در بین کامپوزیت‌ها دارد. این کامپوزیت هم قابل استفاده در دندان‌های خلفی و قدامی است. جنس کامپوزیت استفاده شده در دندان قدامی نانو هیبرید استلایت زیگما کوئیک است. این کامپوزیت در درمان پوسیدگی دندان‌های قدامی و خلفی استفاده می‌شود. این کامپوزیت در ونیرهای کامپوزیتی نیز کاربرد دارند. همچنین کامپوزیت توکایاما در بستن دیاستم و ترمیم پورسلین و کامپوزیت نقش و کاربرد دارند.

توکایاما یک کامپوزیت محبوب کره ای است که مزایای زیادی دارد.کامپوزیت توکایاما نیز دارای خاصیت بسیارخاص و مطلوب آفتاب پرست است. این کامپوزیت برای کیور شدن فقط به ۱۰ ثانیه زمان احتیاج دارد که با لامپ هالوژنی انجام می‌شود.

تغییر رنگ در این نوع کامپوزیت به ندرت اتفاق می‌افتد. مقاومت بالا در برابر سایش دارد. دوام بدون تغییر رنگ و جلا و درخشندگی از ویژگی های این کامپوزیت است. خاصیت پک شدن عالی دارد و همچنین دارای شیرینکیج مطلوب است. کامپوزیت توکایاما دارای طیف رنگ از A1 تا D4 طیف سایه‌های رنگی دارد.

ویژگی های کامپوزیت توکایاما

در کامپوزیت توکویاما طیف رنگی گسترده به کار گرفته می شود.ویژگی‌های خاص کامپوزیت توکایاما باعث می شوند تا توانایی تغییر رنگ آن و همچنین تطبیق یافتن آن با دندان های طبیعی به میزان بسیار زیادی طول این سال‌ها بسیار پیشرفت داشته و به دلیل دارا بودن سایه رنگی و طیف های آن خود را با هر رنگی در دندان‌های طبیعی هماهنگ می‌سازد. باید بیشترین دلیل موفقیت کامپوزیت توکویاما در اوائل به دلیل استفاده از خاصیت کروماتیکی آن است. قابل ذکر است که کامپوزیت توکویاما دارای فناوری بسیار مدرن کروماتیک هوشمند می‌باشند. فناوری کروماتیک هوشمند در سایز ۲۶۰ میلی‌متری کامپوزیت توکویاما استفاده شده است.

اطلاعات بیشتر : مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان چیست؟

در امروزه از طیف رنگ خاص کامپوزیت توکایاما استفاده می‌کنند. سایه رنگ استفاده شده بسیار خاص است. این سایه رنگ استفاده شده دارای تقریبا تمام طیف رنگی متنوع و خاص است. این سایه رنگ باعث می‌شود تا به جای استفاده از چند سایه رنگ تنها از یک سایه رنگ استفاده کنیم که این سایه رنگ از طیف رنگی قرمز و تا زرد را به روش آفتاب پرستی حفظ می‌کند. سایه زرد اضافه شده به این کامپوزیت کمک می‌کند تا رنگ طبیعی دندان را جلوه دهد. قیمت کامپوزیت دندان توکایاما هر واحد ۳,۲۰۰,۰۰۰ تومان است.

۴-کامپوزیت کاریزما

قیمت کامپوزیت کاریزما

کامپوزیت کاریزما ذرات فیلر از جنس میکرو گلس است.کامپوزیت کاریزما که به نام کاریسما کلاسیک نیز شناخته می‌شود. این کامپوزیت از جنس میکرو گلس است. میکرو گلس همان باریم آلومینیوم فلوراید گلس است. این فیلر سبب بهترین تطبیق کامپوزیت با رنگ دندان می‌شود. این کامپوزیت برای ترمیم مستقیم پوسیدگی‌های کلاس I الی Vاست. همچنین این کامپوزیت مناسب ترین کامپوزیت جهت ترمیم‌های کامپوزیتی یا پرسلنی است. کامپوزیت کاریزما نانو هیبرید است و دارای استحکام بالا و همچنین برای اسپیلنت کردن دندان‌ها کاربرد دارد. این کامپوزیت ساختار ماتریس دارد.

مزایای کامپوزیت کاریزما

کامپوزیت کاریزما به قلم نمی‌چسبد. از بهترین کامپوزیت‌ها برای دندان پزشکان کامپوزیت‌هایی هستند که به قلم نمی‌چسبند یا به اصطلاح عدم چسبندگی دارد. چسبندگی کامپوزیت به ابزارها و قلم‌ها، می‌تواند یکی از موارد تعیین کننده در انتخاب کامپوزیت باشند. کامپوزیت‌های زیادی بودند که دارای پالیش خوب و یا فیلر بالایی و مستحکم بودند یا حتی دارای رنگ عالی و طبیعی بوده اند اما به دلیل چسبندگی فراوان کنار گذاشته شدند. این موضوع کامپوزیت کاریزما را خاص می‌کند. زمان سفت شدن برای رنگ‌های عادی ۲۰ثانیه و برای رنگ های اپک ۴۰ ثانیه است

ویژگی کامپوزیت کاریزما

کامپوزیت کاریزما در اندازه‌ی ۴ گرمی موجود است. از ویژگی‌های این کامپوزیت می‌توان به این موارد اشاره کرد: ونیر کامپوزیتی، بستن دیاستم، اسپلینت کردن دندان ها، وجود درشیدهای متنوع میکروهیبرید، کیفیت و کارایی بالا، هندلینگ آسان، دارای تکنولوژی Microglass II، رادیواپک، حداقل شیرینکیج، مقاومت و استحکام بالا، درصد حجمی فیلر ۶۱ درصد، قطر ذرات ۰.۰۰۵ میکرون الی ۵ میکرون، نحوه سفت شدن لایت کیور و… قیمت کامپوزیت دندان کاریزما هر واحد ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان می باشد.

۵-کامپوزیت آی پی اس (IPS)

قیمت کامپوزیت آی پی اس

کامپوزیت آی پی اس کمی با کامپوزیت‌های توضییح داده شده در بالا متفاوت است.کامپوزیت آی پی اس در واقع یک نوع لمینت از قبل ساخته شده است. در این نوع کامپوزیت روکشی با چسب مخصوص به سطح خارجی دندان می‌چسبد. کامپوزیت آی پی اس از لحاظ راحتی و سرعت کار بالا بسیار کارآمد است. همچنین این نوع کامپوزیت دارای طیف رنگی گسترده است و خواص فیزیکی عالی دارد. از کامپوزیت آی پی اس می‌توان به جای لمینت استفاده کرد زیرا همان جلوه را با روش آسان تر به دندان می‌دهد. کامپوزیت آی پی اس از نوع ونیر کامپوزیت نیز موجود است که تنها تفاوت آن این است که ذرات سرامیک به آن افزوده شده است.

ویژگی های کامپوزیت آی پی اس

وجود سرامیک در کامپوزیت‌ها سبب استحکام بالا می‌شود. سرامیک موجود در کامپوزیت آی پی اس سبب استحکام و مقاومت بالا و همچنین سازگاری با لثه می‌شود. اما به طور کلی کامپوزیت ونیر با آی پی اس گرچه هر دو برای روکش دهی و جا و زیبایی دندان استفاده می‌شوند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. آی پی اس نسبت به کامپوزیت‌ها قیمت بسیار ارزان تری دارد اما دوام کمتری نیز دارد و امکان سیاهی آن نیز وجود دارد. اگر دندان‌ها در شرایط نامناسب و نامرتب باشند می‌توان با تراش‌های جزئی آی پی اس را فیکس کرد.

مزایای کامپوزیت IPS

از کاموزیت آی پی اس هم برای دندان جلو و هم برای پر کردن دندان عقب استفاده می‌شود.کامپوزیت آی پی اس از تنوع رنگی بالایی برخوردار است اما خاصیت آفتاب پرست را ندارد. کامپوزیت آی پی اس بعد از نصب بر روی دندان ها ایجاد حساسیت نمی‌کنند. دارای رنگ های مات و یا درخشان با سطوح صیقلی هستند. سبت به دیگر از روش های زیبایی دندان مانند لمینت دارای هزینه کمتری می‌باشد.احتیاجی به تراشیدن دندان‌ها و درد زیاد ندارد.

 در صورت بروز هر گونه لب پریدگی دندان و یا شکستگی بر اثر ضربات، کاملا قابلیت ترمیم دارد. از لحاظ رنگی و ظاهری، مشابه با سایر دندان های طبیعی هستند. قابلیت تحمل فشارهای سنگین در اثر خوردن مواد غذایی سفت را دارند. به دلیل سرامیک به کار رفته در متریالشان، دارای طول عمر بسیار زیادی می باشند.

اطلاعات بیشتر : عوارض کامپوزیت دندان چیست؟

آی پی اس در دو کشور آمریکا و آلمان تولید می‌شود. امروزه استفاده از نوع آلمانی آن مرسوم تر است. کامپوزیت IPS آلمانی در ۳۲ رنگ و ۵ طیف شفافیت موجود است. لایه پوششی آن خیلی شفاف نیست و این به این دلیل است که مواد آن شفافیت بالایی ندارد. به همین دلیل گاها از آن به عنوان لایه زیری استفاده می‌کنند و برای لایه روی آن از روکش استفاده می‌کنند. قیمت کامپوزیت IPS  هر واحد ۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان است. این کامپوزیت نصب بسیار راحتی دارد اما تقریبا ۱۰۰ درصد نیازمند روکش است.

مراحل نصب IPS

در ابتدا تمام دندان‌ها توسط دندانپزشک بررسی می‌شوند و هر گونه جرم و آلودگی که بر روی آن قرار دارد از بین برود. در مرحله ی بعدی دندان ها باید خشک شوند و هیچ گونه رطوبت بر آن نباشد. آنگاه عمل باندینگ درست و بهینه انجام می‌شود. در مرحله‌ی بعد متخلخل کردن دندان‌ها است تا به این وسیله سطح تماس دندان و کامپوزیت ها افزایش یابد. بعد از آماده سازی دندان‌ها باید کامپوزیت ها بر روی دندان چسبانده شوند و توسط پولیش به حالت طبیعی در می آیند. در مرحله آخر برای این که کامپوزیت در جای خود ثابت شود از تابش نور استفاده می کنند. این نور مخصوص درمان های مربوط به دندانپزشکی می باشد.

قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت دندان متفاوت است. قیمت کامپوزیت دندان بستگی به نوع جنس استفاده شده در کامپوزیت دارد.قیمت کامپوزیت دندان دارای رنج به نسبت متفاوتی است. این قیمت کامپوزیت دندان متفاوت به دلایل متنوعی ایجاد می‌شود که اصلی ترین آن نوع کامپوزیت استفاده شده است. هر کامپوزیت به دلیل مواد استفاده شده در آن خاصیتی با توجه به همان مواد استفاده شده دارد. این مواد طیف قیمت و طیف خاصیت گوناگون را به کامپوزیت‌ها می‌دهد.

رنگ متفاوت هر کامپوزیت قیمت کامپوزیت دندان را تغییر می‌دهد. اغلب کامپوزیت‌ها دارای طیف رنگی متفاوت اند تا بتوان تا حدلامکان از رنگ طبیعی خود دندان استفاده نمود. موادی همانند سرامیک که به ای بی اس اضافه می‌شود سبب مقاومت ای بی اس و البته افزایش قیمت کامپوزیت دندان IPS می‌شود. خاصیت آفتاب پرستی نیز در کامپوزیت‌ها سبب افزایش قیمت کامپوزیت دندان و البته افزایش زیبایی می‌شود. قابل به ذکر است که بسته به تعداد و نوع دندان‌های کامپوزیت شده و البته بسته به دندان پزشک شما قیمت کامپوزیت دندان متغیر است.

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری مطلب در :

آنچه در این مطلب میخوانید

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
9 ماه قبل

سلام. من از مواد گرادیا استفاده کردم، اما خیلی زود میشکنن و حتی یکی ازشونم قالبی درومد همون روزای اول…
چرا دلیل این درومدن و شکستن چیه؟؟؟؟

رضا
رضا
9 ماه قبل

ممنون بابت مشاوره خوبتون

محمود
محمود
1 سال قبل

با سلام من دندان های جلویی ۴تا از بالا که وسط هستن رو عصب کشی وپر کردم چند سال قبل متاسفانه هر چهارتا پس از مدتی شکستن والان فقط بخش ریشه اشون داخل دهانم هست .
این ریشه ها کامپوزیت میشن یا خیر
ممنون وتشکر

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x