اسنپ آن اسمایل

آنچه در این مطلب میخوانید

اسنپ آن اسمایل (Snap-On Smile) که با نام های روکش فوری و یا لمینت متحرک نیز شناخته می شود یک پلاک زیبایی دندان است که برای هر کسی اختصاصی ساخته می شود تا متناسب با دندانهای او باشد. این پلاک زیبایی لبخند، از رزین دندانپزشکی با تکنولوژی بالا ساخته می شود و بسیار نازک است تا دندانها را حجیم نکند. این پلاک را روی دندانهای خود می گذارید تا عیوب دندانهای خودتان پنهان شود و از لبخندی زیبا بهره ببرید.

اسنپ آن اسمایل (لمینت فوری) چیست

هزینه اسنپ آن اسمایل چقدر است؟

هزینه این درمان زیبایی دندانها در مقایسه با دیگر درمان های زیبایی دندان مانند لمینت دندان، ایمپلنت و غیره بسیار کمتر است. هزینه دقیق اسنپ آن اسمایل را باید از دندانپزشک بپرسید چون بسته به عوامل متعدد از جمله این که برای هر دو قوس دندانی می خواهید یا نه، پلاک کامل می خواهید یا نیمه و غیره، هزینه تفاوت می کند.

اما به طور کلی قیمت اسنپ ان اسمایل تقریبا برای یک فک ۳ میلیون تومان است، برای هر دو فک نیز تقریبا ۶ میلیون تومان است.

دوام و عمر اسنپ آن اسمایل

این پلاک زیبایی را باید به عنوان یک راه حل موقتی زیبایی دندان ها در نظر بگیرید. در صورت استفاده درست از اسنپ آن اسمایل، چندین سال دوام می آورد اما نکته مهم این است که مطمئن شوید این وسیله برای شما مناسب است. ابتدا باید دندانپزشک دهان شما را معاینه کند و مطمئن شود این روش زیبایی دندانها و لبخند، به درد شما می خورد.

معایب اسنپ آن اسمایل

اسنپ ان اسمایل هم مثل هر روش دیگر معایبی دارد، که در ادامه به این معایب پرداخته ایم:

  • راه حل موقتی و کوتاه مدت است: اسنپ آن اسمایل یک راه حل موقتی در مقایسه با خدمات دندانپزشکی زیبایی است و برای مراسمها یا موقعیتهایی که می خواهید به مدت چند ساعت لبخندی زیبا داشته باشید مناسب است.
  • عمر طولانی ندارد و باید تعویض شود: این وسیله به طور متوسط بین دو تا پنج سال عمر می کند هنگام محاسبه هزینه درمان، این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید.
  • فاصله مشهودی بین دندانها نیست: از آنجایی که پلاک از رزین جامد یک تکه ساخته می شود، فاصله ای بین دندانها وجود ندارد و ممکن است کسی که از فاصله خیلی نزدیک شما را میبیند، متوجه مصنوعی بودن دندانهایتان بشود.
  • دندانها ممکن است حجیم به نظر برسند: از آنجایی که این پلاک بر روی دندانهای طبیعی تان سوار می شود، ممکن است در نهایت دندانها حجیم و بزرگ به نظر برسند. این برای کسانی که دندانهایشان بزرگ است ممکن است نتیجه مطلوبی به دست ندهد.

اسنپ آن اسمایل چه مزیتهایی بر لمینت و کامپوزیت دارد؟

مزایای اسنپ آن اسمایل

  • مقرون به صرفه است: هزینه این درمان بستگی به عوامل متعدد دارد ولی در کل ارزانتر است و افراد بیشتری میتوانند از آن بهره ببرند.
  • تهاجمی نیست: از آنجایی که نیازی به تراشیدن دندان و برداشتن مینا وجود ندارد، درمانی غیر تهاجمی است.
  • فوری است: اگر دندانهایتان کج و نامرتب است، درمان ارتودنسی ماهها یا سالها طول می کشد تا نتیجه بدهد، این درمان نسبت به آن فوری است و ظرف دو جلسه دندانهایتان به یک باره صاف و مرتب می شوند.
  • نیازی به تزریق بی حسی نیست: بسیاری از درمانهای زیبایی دندانها نیاز به بی حسی دارند اما این درمان هیچ نیازی به بی حسی ندارد و اساسا بدون درد است.
  • درمان سریع: این پلاک زیبایی نسبت به لمینت و کامپوزیت دندان، سریع تر انجام می شود.
  • بدون درد : به طور قطع این روش درد خاصی ندارد.

تفاوت اسنپ آن اسمایل با لمینت دندان

لمینت پوسته بسیار نازکی از جنس سرامیک یا کامپوزیت است که روی سطح دندان چسبانده می شود و دیگر تکان نمی خورد. اما اسنپ آن اسمایل شامل چندین دندان یا یک قوس کامل دندانی است که کاملا دندانها را می پوشاند و البته متحرک است.

هر دندان، جداگانه لمینت می شود بنابراین در نهایت دندانها فاصله طبیعی خود را دارند.

از طرفی هر دندان را میتوان جداگانه شکل داد و لمینت متناسب با جایگاه آن ساخت در نتیجه همه دندانها یکدست و مصنوعی نمی شوند. اما این باعث می شود هزینه درمان بیشتر شود.

برای بزرگ نشدن ابعاد یا حجم دندان، معمولا دندانها پیش از لمینت تراشیده می شوند تا ظاهری طبیعی تر داشته باشند. اما این کار باعث می شود درمان تهاجمی و غیر قابل برگشت باشد.

لمینت به دندانها چسبیده می شود و جدا نمی شود تا زمانی که نیاز به تعویض پیدا کند. بنابراین دندانهایتان حتی در خواب هم زیبا می ماند در جالی که اسنپ آن اسمایل ثابت نیست و قابل در آوردن است و به جز مواقعی که لازم است، از دهان خارج می شود.

همچنین بخوانید: تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان

روش ساخت پلاک اسنپ آن اسمایل

در بیشتر موارد کل پروسه تنها طی دو جلسه تمام می شود. در جلسه اول، از دندانهایتان قالب گیری می شود و قالب برای پروتز ساز فرستاده می شود. برای این کار هیچ نیازی به تراشیدن دندانها یا بی حسی وجود ندارد. در جلسه دوم دندانپزشک پلاک را روی دندانهایتان امتحان می کند و در صورت لزوم آن را تنظیم می نماید و به شما تحویل می دهد.

مراقبت از لمینت متحرک چگونه است؟

مراقبت از اسنپ آن اسمایل (لمینت متحرک) چگونه است

  • این پلاک زیبایی از مواد مقاوم به لکه ساخته می شود تا به راحتی تغییر رنگ ندهد اما درست مثل دندانهای خودتان اگر چیزهایی مصرف کنید که باعث لکه در دندانها می شوند، این پلاک هم دچار تغییر رنگ می شود.
  • باید مراقب باشید با این پلاک به دندانها فشار زیاد نیاورید و چیزهای سخت را به دندان نگیرید و غذاهای سفت نجوید.
  • شبها موقع خواب پلاک را در بیاورید.
  • هر بار که آن را در می آورید باید خوب تمیز کنید و در جعبه مخصوص خود بگذارید تا گم نشود یا صدمه نبیند.

سوالات متداول

۱- آیا اسنپ آن اسمایل را میتوانم هر وقت خواستم بگذارم و بردارم؟

بله. این پلاک ثابت نیست بلکه متحرک و قابل در آوردن است. هر زمانی که بخواهید آن را میتوانید بردارید یا بگذارید.

۲- آیا میتوانم اسنپ آن اسمایل را آنلاین سفارش بدهم؟

خیر. این پلاک زیبایی باید از روی قالب دندانهای شما ساخته شود بنابراین قابلیت خریداری آنلاین وجود ندارد و فقط دندانپزشک ماهر میتواند آن را بسازد تا مشکلی برای دندانهای خودتان ایجاد نشود.

۳- آیا اسنپ آن اسمایل آماده (پیش ساخته) هم وجود دارد؟

پلاک اسنپ آن اسمایل پیش ساخته نیست بلکه از روی دندانهای شما ساخته می شود. آن دسته از پلاکهای زیبایی دندانها که آماده هستند و در داروخانه ها یا فروشگاهها به فروش می رسند، بهتر است استفاده نشوند چرا که به دلیل عدم هماهنگی درست با دندانهایتان، باعث فشار آمدن بر آنها و مشکلات متعددی مانند ساییدگی، کج شدن دندانها و دندان درد و التهاب لثه می شوند.

به احتمال زیاد تبلیغات متعددی در ماهواره و در بعضی از سایت ها دیده اید که اسنپ آن اسمایل آماده را به فروش گذاشته اند. این نوع پلاک ها دارای خمیری هستند که بعد از مدت کوتاه دچار میکروب می شوند و لثه را بیمار و ملتهب می کنند، البته اگر بعد خرید و ثبت سفارش، محصول را برایتان به طور کامل ارسال کنند زیرا از افراد زیادی شنیده ایم که بعد از واریز پول، پلاکی برای آنها ارسال نشده است و یا فقط خمیر به آنها تحویل داده اند.

۴- آیا گذاشتن اسنپ آن اسمایل درد دارد؟

آیا استفاده از اسنپ آن اسمایل درد دارد

فرآیند ساخت آن کاملا بدون درد است، فرآیند گذاشتن و برداشتن آن هم همینطور. هیچ نیازی به بی حسی، مسکن و غیره ندارید و این درمان را کاملا بدون درد تجربه می کنید.

۵- آیا می توانم با پلاک اسنپ آن اسمایل در دهان، چیزی بخورم؟

بله شما آزاد هستید بخورید و بیاشامید اما نباید غذاهای چسبناک یا سفت با آن بجوید. پس از غذا خوردن، پلاک را با مسواک تمیز کنید.

اگر می خواهید دندانهای خود را زیبا کنید، بهتر است در مورد بهترین روش زیبایی لبخند با دندانپزشک مشورت کنید تا راهکار مناسب شما را تعیین کند تا از هدر رفت وقت و هزینه تان، جلوگیری شود.

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری مطلب در :

آنچه در این مطلب میخوانید

2.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
285 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن کرد
حسن کرد
28 روز قبل

جلو دوتا ریشه باشه یعنی دندان نباشه میشه اسنپ اسمایل کرد

1 14 15 16
285
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x