ایمپلنت اشترومن سوئیس

آنچه در این مطلب میخوانید

در کنار انتخاب متخصص دندانپزشکی خوب برای انجام ایمپلنت، نوع برند ایمپلنت انتخابی نیز تاثیر زیادی بر روی کیفیت و ماندگاری آن دارد. مطمئنا در زمان جستجو در باره برندهای ایمپلنت با نام های مختلفی روبرو شده اید، از جمله ایمپلنت اشترومن سوئیسی.

ایمپلنت اشترومن یکی از انواع برند ایمپلنت می باشد که بسیار معروف است. اشترومن یک برند ایمپلنت سوئیسی است که با کیفیت بالا و طول عمری که دارد یکی از بهترین انتخاب ها برای ایمپلنت دندان است. اما ایمپلنت اشترومن در مقایسه با برندهای دیگر گران تر است.

در این مطلب قصد داریم با بررسی کامل این محصول شرکت اشترومن سوئیس، به مزایا و همچنین هزینه آن بپردازیم. کیفیت بالا در مورد تجهیزات دندانپزشکی شاید در مرحله اول هزینه فرد را افزایش دهد، اما از تکرار هزینه های بعدی و همچنین سایر مشکلات جلوگیری می کند. آنچه در مورد این برند بسیار مهم است، تاییدیه های کاملی است که از طرف بهترین متخصصان ایمپلنت دریافت کرده است.

ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست؟

در زمینه جایگزین کردن دندان هایی که به صورت کامل تخریب شده اند و امکان درمان اولیه ای مانند پرکردن و .. وجود ندارد، ایمپلنت دندان بهترین گزینه می باشد. در بحث ایمپلنت فرآیند درمانی آن را به طور کامل بررسی کرده ایم و جزییات آن مشخص شده است. ایمپلنت ها توسط شرکت های مختلف تجهیزات دندان پزشکی تولید می شوند و از کیفیت مواد اولیه متفاوتی برخوردار می باشند که می توان به برند هایی مانند ایمپلنت آمریکایی، سوئیسی، کره ای، ایرانی و آلمانی اشاره کرد. ایمپلنت اشترومن سوئیسی نیز یکی از برندهای مطرح است که توسط شرکت اشترومن تولید و به بازار ارائه می شود. ایمپلنت اشترومن توسط نهادهای مربوطه، آزمایشگاه های تحقیقاتی، کلینیک های فوق تخصصی زیر نظر بهترین اساتید و …. توانسته تاییدیه های مربوطه را دریافت کنده و حالا به یک محصول مورد استفاده در بیشتر کشورهای جهان برای انجام ایمپلنت تبدیل شود.

بیشتر مطالعه کنید: انواع برندهای ایمپلنت دندان در ایران

تاریخچه ایمپلنت اشترومن سوئیس

ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست

تاریخچه ایمپلنت اشترومن با راه اندازی این شرکت در سال ۱۹۵۴ میلادی همخوانی دارد که در بدو تاسیس خط تولید محصولات خود را در زمینه تجهیزات ایمپلنت پیاده سازی کرد. طراحان این شرکت با در نظر گرفتن جزیی ترین مسائل مربوط به سیستم بدن و عملکرد دندان و همچنین توجه به مواد اولیه مورد استفاده، توانستند بهترین نوع ایمپلنت را روانه بازار کنند. تیم مشاور و اجرایی از متخصصان ایمپلنتولوژیست‌ بیشترین کمک را به شرکت اشترومن کرده اند و سبب شده اند که محصول نهایی در بالاترین سطح کیفیت در تمام این سال ها ارائه شود. تاریخچه محصولات ایمپلنت اشترومن سوئیس نشان می دهد که طراحی استاندارد به همراه کیفیت بالا سبب ماندگاری طولانی مدت این نوع ایمپلنت برای افراد می باشد.

جنس ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست؟

ایمپلنت اشترومن از آلیاژ تیتانیوم ساخته می شود. ویژگی های این آلیاژ سبب می گردد که با ساختار بدن انسان همخوانی مناسبی داشته باشد و تحت شرایط موجود در دهان در طولانی مدت دچار تغییر نشود. از طرفی هیچگونه آسیبی به بافت لثه و استخوان بدن وارد نمی کند. این ویژگی های جنس ایمپلنت اشترومن سبب می گردد که همزیستی مناسبی برای آن ایجاد گردد و فرد بدون هیچ مشکلی از آن در دراز مدت استفاده کند. برای ساخت ایمپلنت یکی از نکات بسیار مهم پیوند آن با استخوان فک است. به همین خاطر باید از ماده ای استفاده شود که این ویژگی را در سریع ترین زمان ممکن ایجاد کند و طول درمان کاهش پیدا کند. می دانیم که تیتانیوم در موارد مختلف برای ساخت قطعات مصنوعی در بدن مانند کاسه زانو و استفاده می گردد. زیست پذیری آن بالاست و بدن انسان آن را پس نمی زند.

مقاومت به خوردگی تیتانیوم نیز بالاست و در محیط بدن دچار کاهش خواص فیزیکی و مکانیکی نمی گردد.

انواع ایمپلنت اشترومن

انواع ایمپلنت اشترومن سوئیس چیست؟

محصولات شرکت اشترومن در حوزه ایمپلنت محدود به یک نوع خاص نمی شود. این شرکت چند نوع ایمپلنت با ویژگی های ساختاری متفاوت به بازار ارائه می کند که با توجه به موقعیت دندان از دست رفته و سطح استحکام مورد نیاز، باید از نوع خاصی از آنها استفاده شود. مهمترین انواع ایمپلنت دندان اشترومن سوئیس عبارتند از:

۱- ایمپلنت اشترومن تیتانیومی

زمانی که برای ساخت ایمپلنت به صورت ویژه فقط از فلز تیتانیوم استفاده شود، آن را در این دسته از محصولات اشترومن قرار می دهند. سطح استحکام در این نوع ایمپلنت کمتر است اما قیمت آن نسبت به مدل های دیگر این شرکت ارزان تر می باشد. عدم وجود زیرکونیوم در این محصول استحکام آن را کاهش می دهد.

۲- ایمپلنت اشترومن اکتیو

از ایمپلنت های اکتیو به عنوان ایمپلنت های سریع نیز یاد می شود چرا که در مدت زمان بسیار کوتاهی با بافت استخوانی فک پیوند برقرار می کنند. در این نوع ایمپلنت از ساختار مایع در سطح استفاده می شود. مایع سطحی کمک می کند محل تماس ایمپلنت و استخوان در حالت فعال قرار داشته باشد و بافت استخوانی با سرعت بیشتری در اطراف آن شکل بگیرد. معمولا در این نوع ایمپلنت اشترومن سوئیس می توان کمتر از یک ماه روکش و تاج دندان را قرار داد که در حالت طبیعی این مدت چندین ماه می باشد.

۳- ایمپلنت اشترومن روکسالید

زمانی که نیاز باشد ایمپلنت استحکام بیشتری داشته باشد، نمی توان از فلز تیتانیوم به تنهایی استفاده کرد. در این حالت شرکت اشترومن سوئیس از آلیاژ ترکیبی استفاده می کند که تقریبا ۱۵ درصد آن زیرکونیوم و الباقی تیتانیوم است. با اینکه دیگر ایمپلنت از تیتانیوم خالص ساخته نشده است اما مدل اشترومن روکسالید مانند سایر ایمپلنت های این شرکت سازگاری مناسبی با بدن و استخوان فک دارد و به خوبی پیوند برقرار می شود. این ایمپلنت چون از آلیاژ مستحکم تری ساخته شده است، ابعاد کوچکتری دارد و همین موضوع سبب می شود که در زمان کمتری پیوند مستحکمی با استخوان فک تشکیل دهد.

انتخاب هر کدام از انواع این ایمپلنت ها دلیل خاص خود را دارد و متخصص به شما مشاوره کاملی در این زمینه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

مزایای ایمپلنت سوئیسی

توجه و اشاره زیاد به این برند ایمپلنت و همچنین قرار گیری در لیست بهترین ایمپلنت های موجود در بازار، بخاطر مزایا و ویژگی های ایمپلنت اشترومن سوئیس می باشد که برخی از مزایای مهم آن عبارتند از:

  • سرعت بالای سازگاری و ایجاد بافت: آلیاژ و فلز استفاده شده سازگاری مناسبی با بافت استخوانی بدن انسان دارد و به خوبی بدون پس خوردن، با آن پیوند قوی برقرار می کند.
  • استحکام مناسب: این نوع ویژه ایمپلنت استحکام بسیار خوبی ایجاد می کند که باعث می شود فرد به راحتی و بدون هیچ نگرانی از آن مانند سایر دندان های طبیعی استفاده کند.
  • ماندگاری طولانی: برخی از مقالات و نتایج بدست آمده نشان می دهد که ایمپلنت اشترومن سوئیس آنقدر ماندگاری بالایی دارد که می توان از آن به عنوان ایمپلنت مادام العمر یاد کرد.
  • رضایت بالای مراجعین: بیماران و مراجعینی که برای درمان از این نوع ایمپلنت استفاده کرده اند، در دراز مدت حس بسیار خوبی داشته اند و بازخوردهای عالی را ثبت کرده اند.
  • ایجاد زیبایی و افزایش اعتماد به نفس: از ویژگی ایمپلنت مناسب این است که به خوبی محل خالی را پر می کند تا چهره فرد به مراتب زیباتر شود و با احساس بهتری در جمع حضور پیدا کند.

چگونگی کاشت دندان با ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن سوئیس چگونه کار گذاشته می شود؟

از نظر فرآیند اجرایی و انجام کاشت تفاوت زیادی بین این ایمپلنت با سایر ایمپلنت های مطرح وجود ندارد. ابتدا معاینات اولیه انجام می شود و برای فرد انجام عکاسی و سی تی اسکن تجویز می گردد. با بررسی عکس ها وضعیت کامل استخوان فک و شرایط آن مشاهده می شود و متخصص با نتایج بدست آمده فرآیند درمان را آغاز می کند. اگر استحکام استخوان فک مناسب تشخیص داده شود، ایمپلنت مستقیم روی آن اجرا خواهد شد و اگر استحکام کافی نباشد، نیاز به انجام پیوند استخوان قبل از ایمپلنت هست. برخی موارد نیز ممکن است قسمتی از دندان قبلی باقی مانده باشد و نیاز به خارج کردن آن قبل از ایمپلنت باشد.

بعد از آماده سازی محل کاشت ایمپلنت، محل کاشت بی حس می گردد و عمل کاشت پایه ایمپلنت انجام می شود. ممکن است بخاطر حضور پایه ایمپلنت اشترومن و واکنش بافت لثه و استخوان، مقداری تورم در طول یک هفته تا ده روز اولیه برای فرد ایجاد شود. در این مرحله تمام مراقبت های توصیه شده توسط متخصص باید رعایت شود و داروهای تجویزی به صورت منظم مصرف گردد. بعد از کاشت پایه با توجه به نوع ایمپلنت اشترومن متخصص بازه زمانی بین ۴۵ روز تا ۶ ماه را تعیین می کند تا ترمیم نهایی و گذاشتن تاج دندان را انجام دهد.

بیشتر مطالعه کنید: مراقبت های پس از ایمپلنت دندان

قیمت ایمپلنت اشترومن سوئیس

می توان گفت که کاشت ایمپلنت یکی از گران ترین خدمات دندانپزشکی است که خیلی از بیمه ها نیز آن را متقبل نمی شوند. برخی بیمه های تکمیلی قسمت مناسبی از این هزینه ها را پوشش می دهند. توانایی متخصص، محل کلینیک، نوع ایمپلنت اشترومن مورد استفاده، خدمات جانبی مانند پیوند استخوان، دوره درمان و .. بر روی هزینه نهایی انجام ایمپلنت اثر گذار است.

برای هر پایه ایمپلنت بازه قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان به صورت میانگین در نظر گرفته می شود. بعضا این قیمت ممکن است برای ایمپلنت اشترومن روکسالید اکتیو تا ۲۵ میلیون تومان هم برسد.

اگر بدون اطلاعات به هزینه ایمپلنت توجه کنیم به نظر خیلی گران می آید. باید بدانیم که هزینه انواع ایمپلنت بالاست و وقتی قرار است عدد بسیار بالایی برای ایمپلنت های میان رده داده شود با مقداری بیشتر می توان از بهترین ایمپلنت استفاده کرد.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت ایمپلنت اشترومن : هزینه ایمپلنت دندان

آیا این ایمپلنت برای همه افراد مناسب است؟

این برند چند مدل ایمپلنت به بازار ارائه کرده است و از نظر علم پزشکی تمام نیاز افراد را پوشش می دهد مگر اینکه فرد از نظر هزینه توانایی پرداخت مبلغ مشخص شده را نداشته باشد. مشکلات عدیده ای که امکان انجام هر نوع ایمپلنتی را غیر ممکن می کند در مورد ایمپلنت اشترومن هم وجود دارد از جمله دیابت غیر قابل کنترل (کاشت ایمپلنت در افراد دیابتی) که متخصص انجام ایمپلنت را برای آن تجویز نمی کند.

ایمپلنت سوئیسی بهتر است یا ایمپلنت کره ای؟

بدون شک سطح کیفیت ایمپلنت اشترومن سوئیسی بالاتر از ایمپلنت کره ای می باشد. هرچند که ایمپلنت های کره ای نیز کیفیت و ماندگاری مناسبی دارند و نمی توان ویژگی های متنوع آنها را نادیده گرفت. تفاوت بعدی در قیمت این دو دست ایمپلنت می باشد. ایمپلنت های کره ای نسبت به ایمپلنت های اشترومن سوئیسی قیمت پایین تری دارند و امکان استفاده از آنها برای افراد بیشتری فراهم است.

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری مطلب در :

آنچه در این مطلب میخوانید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x