ایمپلنت کره ای

آنچه در این مطلب میخوانید

سه دسته ایمپلنت وارداتی در کشور ما بیشترین استفاده را دارند، یک دسته ایمپلنت های آمریکایی می باشند، یک دسته ایمپلنت های اروپایی مانند ایمپلنت اشترومن سوئیس می باشد و دسته دیگر ایمپلنت های کره ای هستند. هر کدام از این برندهای وارداتی دارای ویژگی های متفاوتی می باشند و با توجه به شرایط، میزان هزینه و عوامل دیگر توسط متخصص پیشنهاد می شوند و یا مراجعه کننده آنها را انتخاب می کند.

یکی از محصولات وارداتی در زمینه ایمپلنت که فروش بسیار فوق العاده ای دارد و توانسته است سطح رضایت مناسبی را از متخصصین و بیماران بدست بیاورد ایمپلنت کره ای می باشد. در این مطلب به صورت کامل به ایمپلنت کره ای خواهیم پرداخت و در کنار بررسی مزایا و معایب آن، از محدوده قیمتی آن نیز آگاه خواهیم شد.

ایمپلنت کره ای چیست؟

فرآیند درمانی ایمپلنت یک روش کاشت دندان می باشد که بهترین جایگزین در مواردی است که دندان به طور کامل آسیب دیده است یا مقدار زیادی از آن پوسیده شده و یا آن را کشیده اید. بسته به اینکه از چه نوع برند و آلیاژی استفاده شود، نوع ایمپلنت متفاوت می شود. ایمپلنت های کره ای دسته ای از این تجهیزات می باشند که توسط شرکت های پزشکی کره طراحی و تولید می شود و در زمینه درمان ایمپلنت به صورت پایه و تاج کاربرد دارند. این نوع ایمپلنت ها به جنس با کیفیت، طراحی مناسب و ماندگاری بالا شناخته می شوند. همچنین نسبت به ایمپلنت های اروپایی مانند اشترومن قیمت مناسب تری نیز دارند.

ایمپلنت های کره ای محدود به یک نوع خاص یا یک برند مشخص نیستند و تنوع بالایی دارند که هم در ویژگی های کاربردی متفاوت هستند و هم از نظر قیمت و هزینه فرق دارند. برخی برندهای پر مصرف کره ای عبارتند از مگاژن، دنتیوم، سوان مدیکس و …

انواع ایمپلنت کره ای

انواع ایمپلنت کره ای

با توجه به امکان مراودات کشور ایران با کره و همچنین سطح کیفیت مناسب محصولات این کشور، برندهای معروفی در زمینه ایمپلنت به ایران وارده شده است که توانسته در بازار موفق عمل کند. برخی از با کیفیت ترین ایمپلنت های کره ای عبارتند از:

۱- ایمپلنت Osstem

استفاده از بیومواد ها در ساخت محصولات ایمپلنت، سبب شده است که یکی از با کیفیت ترین ایمپلنت ها توسط شرکت اوستم تولید شود. این شرکت معتبر کره ای دارای رزومه بسیار قوی در زمینه محصولات دندانپزشکی می باشد. همچنین ایمپلنت این برند توانسته است تاییدیه های FDA آمریکا و CE اروپا را دریافت کند.

۲- ایمپلنت مگاژن

برند مگاژن از جمله ایمپلنت های پر فروش و معروف کره ای است که در ایران اکثر دندانپزشکان با آن آشنایی دارند. شرکت مگاژن با یک خط تولید پیشرفته در کنار برخورداری از مواد اولیه با کیفیت بیش از هزار ابزار دندانپزشکی و ایمپلنت را به بازار عرضه کرده است. از دلایل اعتبار این شرکت می توان به داشتن تاییدیه FDA آمریکا برای تمام محصولات آن اشاره کرد. سطح کیفیت این نوع ایمپلنت بسیار خوب است و به همراه سیستم طراحی SLA با قیمت مناسبی ارائه شده که سبب می شود به یک ایمپلنت پر تقاضا تبدیل شود. زمان ایجاد بافت ایمپلنت مگاژن با توجه به فناوری SLA با بافت استخوانی فک، کمتر از برخی ایمپلنت های دیگر می باشد.

۳- ایمپلنت core 1

شرکت سایبرمد کره در زمینه ایمپلنت محصول خود را با نام core1 عرضه کرده است. این نوع ایمپلنت نه تنها برای مراجعین بسیار مناسب بوده که دندان پزشکان نیز برای اجرا و نصب از آن رضایت بالایی داشته اند. درصد موفقیت درمان با این ایمپلنت بسیار چشمگیر است و بدون ایجاد حساسیت و عوارض جانبی، بافت مستحکمی را با استخوان برقرار می کند. این ایمپلنت توسط متخصصین با ضمانت نامه ۱۵ ساله ارائه می شود.

۴- ایمپلنت biotem

با اینکه این برند دارای سابقه بسیار طولانی نیست و حدود یک ده از عمر آن می گذرد (تاسیس در سال ۲۰۱۲) اما به خوبی توانسته است با سطح کیفیتی مناسب وارد بازار رقابتی قوی محصولات ایمپلنت شود. طراحی محصولات ایمپلنت این شرکت کره ای با راس مخلوطی در بیش از ۱۵ کشور به فروش می رسد. قیمت مناسب در کنار ماندگاری بالا از ویژگی های ایمپلنت biotem است.

۵- ایمپلنت Dentium

برند شناخته شده دنتیوم در پیشرفته ترین کشور های اروپایی و آمریکایی ارائه می شود. یک محصول موفق که نتیجه مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی شرکت دنتیوم است. این مراکز در کشورهای مختلف از بهترین دانشمندان و محققین استفاده می کنند. شرکت دنتیوم محصول خود را به صورت دو پک VIP و عمومی عرضه کرده است. مهم ترین ویژگی محصولات ایمپلنت دنتیوم طول عمر بالای آنهاست که نشاندهنده کیفیت ساخت می باشد.

۶- ایمپلنت Neo Biotech

فرآیند درمان ایمپلنت همیشه به صورت ساده و مرسوم انجام نمی شود و گاهی نیاز به انجام جراحی های پیچیده وجود دارد. از جمله ایمپلنت هایی که می توان برای جراحی های پیچیده استفاده کرد ایمپلنت کره ای Neo Biotech می باشد. سرعت پیوند این ایمپلنت با استخوان فک بالاست و روند درمان را سرعت می بخشد. این محصول کشور کره نیز با کیفیت بالایی که در ساخت آن رعایت شده است، ماندگاری مناسبی را به همراه دارد.

۷- ایمپلنت Sewonmedix

ساخت ایمپلنت های تیتانیومی با ماندگاری بالا توسط شرکت سون مدیکس در کنار سایر محصولات دندانپزشکی با کیفیت سبب شده است که این برند، جایگاه قابل اعتمادی در بازار ایمپلنت کشورهای مختلف داشته باشد. شروع کار شرکت از اول قرن ۲۱ می باشد. هرآنچه برای انجام درمان ایمپلنت لازم است از جمله پایه فلزی، روکش، فیکسچر، پروتز و …. توسط شرکت سون مدیکس تولید می شود.

مزایا و معایب ایمپلنت های کره ای

مزایا و معایب استفاده از ایمپلنت های کره ای چیست؟

مزایا:

موفقیت در بازار ایمپلنت و همچنین دریافت تاییدیه های مختلف نشان می دهد محصولات کره ای در زمینه ایمپلنت دارای مزایا و ویژگی های بالایی هستند که نمی شود از آنها غافل شد و زمانی که تصمیم به انتخاب ایمپلنت داریم، باید توجه ویژه ای به ایمپلنت های کره ای داشته باشیم. برخی از مهمترین ویژگی های این ایمپلنت ها عبارتند از:

  • طراحی مناسب و کاملا استاندارد
  • استفاده از مواد با کیفیت و فرآیند ساخت دقیق
  • ماندگاری و طول عمر مناسب
  • برقراری پیوند قوی با استخوان فک در زمان کوتاه
  • قیمت مناسب و اقتصادی نسبت به برند های اروپایی و آمریکایی
  • قابل دسترس بودن در بازار ایران با توجه به تعاملات مناسب

زمانی که هم کیفیت حد متوسط به بالا مد نظر باشد و هم قیمت اقتصادی را بخواهیم در نظر بگیریم، ایمپلنت های کره ای بهترین انتخاب می باشند.

بیشتر مطالعه کنید: ایمپلنت کره ای بهتر است یا ایمپلنت آلمانی؟

معایب:

اگر بخواهیم سختگیرانه به این محصولات نگاه کنیم، می توانیم در مقایسه با محصولات اروپایی و آمریکایی برای آنها برخی معایب را بیان کنیم. مهمترین بعد، سطح کیفیت می باشد. البته این تفاوت آنقدر چشمگیر نیست و با اختلاف کمی محصولات کره ای پایین تر از محصولات اروپایی و آمریکایی قرار می گیرند.

مورد بعدی طول عمر و ماندگاری است. از ایمپلنت های کره ای نمی توان به عنوان یک ایمپلنت مادام العمر یاد کرد. بازه زمانی تعیین شده برای این ایمپلنت ها بین ۱۰ تا ۲۰ سال می باشد، اما برخی برندهای اروپایی محصولات ایمپلنت مادام العمر به بازار ارائه می دهند.

قیمت انواع ایمپلنت کره ای

همه محصولات کره ای دارای سطح کیفیتی و ویژگی های ساختاری یکسانی نیستند. پس با توجه به اینکه کدام نوع از این برندها انتخاب شود، قیمت ایمپلنت متفاوت خواهد بود. این شرکت ها برای ساخت محصولات خود از مواد اولیه متفاوت، سیستم طراحی مشخص و خط تولید ویژه استفاده می کنند و هر کدام قیمت نهایی متفاوتی ارائه می کنند. همچنین در کشور ما با توجه به اینکه توانایی و تجربه متخصص چقدر باشد، سطح امکانات کلینیک، محل کلینیک و … هزینه ها متفاوت می شود.

از مجموع برآیندی اینها، با توجه به میانگین قیمت های موجود، هزینه هر دندان ایمپلنت کره ای بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومان می باشد.

برای اطلاعات بیشتر از قیمت انواع ایمپلنت کره ای: قیمت انواع برندهای ایملپنت دندان

سوالات متداول

بهترین نوع ایمپلنت کره ای چیست؟

شرایط هر بیمار متفاوت است و گاهی با توجه به وضعیت موجود، یک برند خاص نتیجه بهتری ارائه می کند. پس بعد از انجام معاینات با مشورت دندانپزشک بهترین ایمپلنت را انتخاب نمایید. در حالت کلی محصولات کره ای کیفیت نزدیک به هم دارند و سطح قیمتی آنها نیز بسیار اختلاف فاحشی ندارد. در این زمینه می تواند برندهایی مانند اوستم، مگاژن و بیوتم را جز بهترین ها دانست.

عمر ایمپلنت کره ای چقدر است؟

ماندگاری و دوام این ایمپلنت ها همیشگی نیست و یک بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ سال را به صورت میانگین دوام می آورند. در صورت مراقبت بهینه بعضا طول عمر این ایمپلنت ها به نزدیک ۲۰ سال هم رسیده است.

آیا برند ایمپلنت در موفقیت درمان تاثیر دارد؟

در بررسی برندها اشاره کردیم که دقت بالایی در طراحی و فرآیند ساخت به عمل می آید. این طراحی های متفاوت و ویژگی ساختاری در کنار کیفیت مواد استفاده شده سبب می شود که برندهای مختلف در موفقیت جراحی درمان اثرگذاری متفاوتی داشته باشند. در مورد نتیجه نهایی و ایجاد بهترین دندان، توانایی دندانپزشک نیز دخیل است.

برای اطلاعات بیشتر: معرفی انواع برند ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت کره ای جز برندهای خوب است؟

ایمپلنت های کره ای نه تنها در ایران که در کشورهای زیادی جز چند برند مطرح هستند و بازار موفقی را در این زمینه به دست آورده اند. با این حال از نظر کیفیتی بعد از برندهای اروپایی و آمریکایی قرار می گیرند.

ایمپلنت کره ای چه تفاوتی با ایمپلنت سوئیسی دارد؟

وقتی صحبت از ایمپلنت سوئیسی می شود، یعنی به بهترین برندهای جهانی اشاره می کنیم و از این نظر کیفیت ایمپلنت های کره ای پایین تر می باشد. ایمپلنت های کره ای قیمت پایین تری نسبت به ایمپلنت سوئیسی دارند و طول عمر و ماندگاری آنها نیز کوتاه تر می باشد.

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری مطلب در :

آنچه در این مطلب میخوانید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x