انواع بهترین برندهای ایمپلنت دندان

آنچه در این مطلب میخوانید

در این مقاله قصد داریم تا در مورد بهترین انواع برندهای ایمپلنت دندان در ایران صحبت کنیم.

روش ایمپلنت زمانی استفاده می شود که فرد دندان خود را از دست داده و با توجه به فاصله ای که بین دندان ها به وجود آمده نمی تواند از روش های روکش و یا پروتزهای ظاهری برای دندان استفاده کند. ایجاد فضای خالی بین دندان ها علاوه بر اینکه سبب خراب شدن ظاهر دندان ها می شود، همچنین می تواند یک فضای خالی برای گیر کردن مواد غذایی و رشد میکروب ها فراهم کند. خرابی دندان های دیگر و بوی بد دهان از جمله عارضه های این نقص می باشد. یکی از روش های موثر برای رفع این نقص ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت های دندان دارای جنس های مختلفی هستند که از برندهای مختلفی تولید می شوند. در ادامه به مقایسه ای در مورد انواع جنس برندهای مختلف می پردازیم.

انواع برندهای ایمپلنت دندان ساخت آمریکا

انواع بهترین برند ایمپلنت دندان ساخت آمریکا

برند زیمر بیومت (Zimmer Biomet)

شرکت زیمر بیومت دارای ۵۰ سال قدمت در زمینه ساخت ایمپلنت دندان می باشد. به دلیل کیفیت بالای جنس های ایمپلنت این شرکت در حال حاضر به بیشتر کشورهای جهان محصولات خود را عرضه می کند. این برند به دلیل کیفیت بالا دارای قیمت بالاتری نسبت به جنس های چینی و کره ای است.

برند اینترالاک (intra lock)

شرکت اینترالاک در سال ۱۹۹۰ تاسیس شد و از همان ابتدا جنس های ایمپلنتی که توسط این شرکت ارائه شد سازگار با محیط بیولوژیک دهان بودند. به همین علت به سرعت جایگاه خود را در بین جنس های معتبر ایمپلنت در جهان باز کرد . به دلیل نوع طراحی به کار رفته در این نوع ایمپلنت ها، معمولا دارای کارایی بالا و دوام قابل قبولی هستند، در حین اینکه قیمت مناسبی هم دارند.

برند بایوهورایزونز(Biohorizons)

ایمپلنت بایوهورایزونز در سال ۱۹۹۴ میلادی توسط تیم مهندسان دانشگاه آلاباما تأسیس شده است و به عنوان یک شرکت برجسته در زمینه تولید ایمپلنت در آمریکا شناخته می ‌شود. ویژگی ‌هایی ایمپلنت‌ بایوهورایزونز شامل تیز بودن نوک فیکیسچر، دارا بودن میکرو کانال‌ های لیزری، اتصال عمیق به بافت و استخوان کرستال، طراحی مربع شکل رزوه ‌ها، پایداری بالای فیکسر می شوند. ایمپلنت بایوهورایزونز به عنوان یک گزینه دارای کیفیت بالا و قیمت مناسب برای بی دندانی فک جلو و عقب شناخته می ‌شود.َ با این وجود، ایمپلنت بایوهورایزونز در مقایسه با سایر رقبا شهرت کمتر و فروش پایین تری دارد.

ایمپلنت آمریکایی نوبل بیوکر(Nobel Biocare)

ایمپلنت نوبل بیوکر پس از شیوع جهانی کرونا به عنوان یکی از بهترین برند های ایمپلنت در آمریکا و جهان شناخته شده است و در حال حاضر در ۱۰۰ کشور دنیا دارای نمایندگی است. دفتر مرکزی ایمپلنت نوبل بیوکر در کشور سوئیس قرار دارد و محصولات آن در کشور های آمریکا، ژاپن و سوئد تولید می ‌شود. ویژگی‌ های ایمپلنت نوبل بیوکر شامل کیفیت بالا، زیبایی فوق العاده، استفاده از فیکسچرهای تانتالیوم، دوام بالا، عدم نیاز به ترمیم‌ های زیاد و قیمت بالا می شوند. امکان دسترسی آسان به ایمپلنت نوبل بیوکر در ایران به دلیل تحریم‌ ها محدود شده است.

انواع برندهای ایمپلنت دندان ساخت سوئیس

انواع برندهای ایمپلنت دندان ساخت سوئیس

برند اشترامن (Straumann)

این شرکت دارای ۴۰ سال سابقه در زمینه تولید ایمپلنت دندان است. جنس های ایمپلنت طراحی شده توسط این شرکت دارای کیفیت و دوام بالایی هستند. به دلیل دارا بودن سطح سازگار با بدن، به راحتی با استخوان فک جوش خورده و به همین علت معمولا دوام قابل قبولی دارند. این برند نیز جزء برندهای گران قیمت به حساب می آید، ولی به دلیل کیفیت بسیار بالا دارای طرفدارن زیادی است.

برای اطلاعات بیشتر:  قیمت و انواع ایمپلنت اشترومن سوئیس

برند اس آی سی (SIC)

تولید این برند از ساخت ۲۰۰۳ می باشد. به همین علت می توان گفت قدمت زیادی هم ندارد. جالب است که بدانید در ایران دارای فروش قابل قبولی بوده که به دلیل قیمت مناسب آن نسبت به برندهای اروپایی و آمریکایی است. محصولات این برند از گرید ۴ تیتانیوم ساخته می شوند و همگی دارای پوشش فیکسچر هستند. این برند با اینکه دارای قیمت ارزان تری است ولی دوام و ماندگاری قابل قبولی دارد.

برند ایده (dr.Ihde)

ایمپلنت ایده توسط دکتر ایده یکی از مشهور ترین دندانپزشکان سوئیسی ساخته شده است. ایمپلنت ایده به دلیل ساخت ایمپلنت های باکیفیت به عنوان یکی از بهترین برند های ایمپلنت سوئیسی شناخته شده است. ایمپلنت ایده با کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب به عنوان یکی از گزینه‌ های مقرون به صرفه برای افرادی که با هزینه‌ های بالای ایمپلنت ‌های سوئیسی مشکل دارند، محسوب می ‌شود.

انواع برندهای ایمپلنت دندان ساخت سوئد

بهترین برندهای ایمپلنت دندان ساخت سوئد

برند استرا (AStraTech)

شرکت استرا حدود ۴۰ سال است که در این زمینه فعالیت دارد. مهم ترین ویژگی ایمپلنت های معرفی شده توسط این شرکت این است که جنس آنها به گونه ای طراحی شده است که بیشترین تماس را با استخوان دارند و در نتیجه سبب تحلیل استخوان نمی شوند. این شرکت ادعا می کند نوع خاصی از ایمپلنت را طراحی کرده که سبب تحریک و استخوان سازی هم می شود. همین خصوصیات سبب شده تا این شرکت جزء معتبرترین شرکت های عرضه ایمپلنت باشد و تنها شرکتی است که محصولات آن کمترین اثر را در تحلیل استخوان دارد. به دلیل وجود همین خصوصیات ایمپلنت های ساخت این شرکت قیمت های بسیار بالایی دارند و می توان گفت گران ترین ایمپلنت در بین برندهای اروپایی است.

برند نابل بیوکر (Nobel biocare)

این شرکت نیز جزء پرفروش ترین شرکت های عرضه ایمپلنت می باشد، به طوری که به علت قیمت بسیار مناسب آن حدود ۷۰ درصد بازار ایمپلنت دندان را در آمریکا و اروپا به خود اختصاص داده است. در ایران هم به علت قیمت مناسب آن نسبت به سایر برندها بیشتر مورد توجه بوده است. ولی اخیرا با افزایش قیمت دلار خرید آن در ایران کمی با مشکل مواجه شده است.

انواع برندهای ایمپلنت دندان ساخت کره

برندهای ایمپلنت دندان ساخت کره

برند دنتیوم (Dentium)

فیکسچرهای این برند دارای طراحی سلیندریکال و میکرورزو هستند. وجود میکرورزوهای هماهنگ و منظم سبب شده ایمپلنتهای ارائه شد توسط این شرکت سطح تماس مناسبی با استخوان داشته باشند و همین امر سبب افزایش ماندگاری و دوام این ایمپلنت ها می شود. قیمت ایمپلنت های این شرکت معمولا پایین بوده و قیمت مناسب تری نسبت به برند آمریکایی و اروپایی دارند.

برند مگاژن (Megagen)

شرکت مگاژن به تازگی فعالیت خود را شروع کرده و از سال ۲۰۰۶ در حال ارائه ایمپلنت های دندان می باشد. برند مگاژن تنها برند کره ای است که توانسته تاییده سازمان غذا و دارو را بگیرد. با این وجود ایمپلنت های ارائه شده توسط این شرکت قیمت های بسیار مناسبی دارند. می توان گفت یکی از ارزان ترین برندهای ایمپلنت است و به همین علت استفاده بیشتری هم در ایران دارند.

برای اطلاعات بیشتر: قیمت و انواع ایمپلنت کره ای

برند دیو (DIO)

ایمپلنت دندانی برند DIO تحت مالکیت دنس پلی آمریکا قرار دارد و یکی از معروف ترین برند های ایمپلنت کره ‌ای در بازار است. ایمپلنت برند  DIO، دومین تولید کننده بزرگ ایمپلنت در کشور کره جنوبی است و محصولات آن به بیش از ۴۵ کشور جهان صادر می ‌شود. ایمپلنت های  DIOبا کیفیت بالا و قیمت مناسب از سال ۲۰۰۹ میلادی در بازار های سوئیس حضور دارند و به عنوان یک رقیب جدی برای برند های دیگر ایمپلنت در جهان شناخته می ‌شوند. ویژگی های ایمپلنت کره ای DIO  شامل دوام بالا، کیفیت بالا، قیمت متوسط یا پایین، هماهنگ با استخوان فک، دسترسی آسان به قطعات کره ‌ای در ایران می شوند.

انواع برندهای ایمپلنت دندان ساخت آلمان

برندهای ایمپلنت دندان ساخت آلمان

برند زایو (Xive)

ایمپلنت های ارائه شده توسط این شرکت بسیار حرفه ای و تحت لیسانس شرکت دنسپلای آمریکا تولید می شوند و شاید جزء معدود برندهایی باشند که از گرید ۱ تا ۵ تیتانیوم را بسته به کاربرد برای هر شرایطی دارند. قیمت و دوام مناسب این برند سبب شده تا اخیرا کاربرد فراوانی در ایران داشته باشد.

برند مدنتیکا (Medentica)

این شرکت دارای ۲۵ سال سابقه در زمینه ی تولید انواع ایمپلنت است و به خاطر کیفیت بسیار بالای آن همواره انتخاب اول بسیاری از متخصصین دندانپزشکی می باشد. البته در ایران به خاطر قیمت بالای آن کاربرد کمتری نسبت به سایر برندهای اروپایی دارد.

برند آلمانی (Bego)

ایمپلنت دندانی برند بیگو در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط دکتر ویلیام هربت در آلمان تأسیس شد. ایمپلنت برند بیگو از همان ابتدا با تولید ایمپلنت ‌های باکیفیت و درجه یک شناخته شد و به سرعت به یکی از معتبر ترین برند ‌های ایمپلنت در صنعت دندانپزشکی آلمان تبدیل شد. امروزه، ایمپلنت بیگو با بیش از ۸۵ نمایندگی فروش در کشور های مختلف جهان به عنوان یک صنعت پیشرو در فناوری ایمپلنت دندان شناخته می ‌شود. قیمت ایمپلنت بیگو به دلیل استفاده از اباتمنت های زیرکونیوم در کاشت ایمپلنت نسبت به قیمت ایمپلنت مدینتیکا پایین تر است. ویژگی ‌های ایمپلنت بیگو شامل ساختار مخروطی شکل، هماهنگ با ساختار فک، عدم حرکت ایمپلنت، بادوام، طراحی ساختار خلاقانه، پیوند سریع با لثه، عدم حساسیت، دارای اباتمنت ‌های زیر کونیوم می شوند.

آشنایی با ایمپلنت های یک روزه و فوری

برند های ایمپلنت دندان ساخت چین

ایمپلنت ‌های دندانی تولیدی چین، با ورود به بازار و تلاش در زمینه تقلید از برند های معتبر آمریکایی و اروپایی به بازار عرضه شده‌ اند. با این حال، باید توجه داشت که ایمپلنت ‌های چینی دارای کیفیت پایین‌ تری نسبت به برند های معتبر ایمپلنت هستند. ایمپلنت ‌های چینی به دلیل کیفیت پایین و نامرغوب، قیمت پایین تری نسبت به برند های معروف ایمپلنت دارند. به همین دلیل، از ایمپلنت ‌های چینی انتظار کیفیت، کارایی، دوام و ماندگاری بالا در مقایسه با برند های معتبر آمریکایی، آلمانی و کره ‌ای نداشته باشید. در انتخاب ایمپلنت دندان، توصیه می ‌شود به اطلاعات تکمیلی در مورد نوع برند و کشور تولید کننده، استاندارد ها و بازخورد های کاربران دقت کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.

بهترین مارک ایمپلنت دندان

بهترین برند ایمپلنت دندان

ایمپلنت ‌های آمریکایی و آلمانی اغلب به عنوان برترین برند ها در حوزه ایمپلنت دندانی شناخته می ‌شوند. این برند ها به دلیل کیفیت بالا، کارایی مطلوب، و ماندگاری فوق ‌العاده، در بهبود طرح لبخند و زیبایی دهان و دندان تأثیرگذار هستند.

تفاوت انواع ایمپلنت و انتخاب بهترین ایمپلنت دندان

برند ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت انتخاب می شود. بهترین برند ایمپلنت دندان بر اساس روش تولید، جنس محصول، اندازه و ضخامت ایمپلنت تعیین می شود. ایمپلنت‌ های باریک و ظریف برای دندان ‌های جلویی مناسب هستند. در مقابل، ایمپلنت های ضخیم‌ برای دندان ‌های پشتی مناسب‌ می ‌باشند. برند های ایمپلنت از هر ۳ کشور(آمریکا، اروپا، کره) موفقیتی نود و پنج درصدی کسب کرده ‌اند و جذابیت و محبوبیت جهانی دارند. برند های کره ‌ای به نظر می ‌رسند به دلیل ورود نسبتاً تازه به بازار و رقابت با برند های معروف بیشتر از قیمت‌ های رقابتی برای جلب بازار استفاده می ‌کنند. همچنین، برند های آمریکایی و اروپایی خدمات بیمه را به مصرف‌ کنندگان خود ارائه می‌ دهند. البته این خدمات به دلیل محدودیت‌ ها در ایران به طور کامل اجرا نمی‌ شوند. در نهایت، انتخاب برند ایمپلنت به مهارت و تجربه متخصص ایمپلنت، روش ‌کاری او و شرایط و نیاز های بیمار بستگی دارد.

برای اطلاعات بیشتر: ایمپلنت کره ای بهتر است یا آلمانی

عوارض و خطرات ایمپلنت دندان

عوارض و خطرات ایمپلنت دندان هر چند که نادر هستند، اما اهمیت ویژه ‌ای دارند. ایمپلنت ‌های دندانی مانند دندان ‌های طبیعی ماندگاری بالایی دارند. ایمپلنت ‌های تیتانیومی به سرعت با استخوان ادغام می‌ شوند و پایداری بسیار بالایی دارند. با این حال، در برخی مواقع ریسک ‌هایی نیز وجود دارد. یکی از این ریسک ‌ها، پس ‌زدن یا عدم ادغام موفقیت‌ آمیز با استخوان است. در این شرایط، جراحی و ایمپلنت مجدد توسط متخصص ایمپلنت انجام می ‌شود. برای کاهش عوارض و خطرات ایمپلنت دندان، انتخاب یک متخصص ایمپلنت باتجربه و استفاده از محصولات باکیفیت از برند های معتبر توصیه می‌ شود. همچنین، رعایت دقیق مراقبت ‌های پس از جراحی و همکاری مستمر با دندانپزشک به افزایش موفقیت ایمپلنت کمک می ‌کنند.

سوالات متداول

سوالات متداول بهترین برند ایمپلنت دندان

قیمت بهترین ایمپلنت های دندانی به چه عواملی وابسته است؟

قیمت ایمپلنت ‌های دندانی بر اساس فاکتور های متعددی از جمله کیفیت ساخت، سازگاری با لثه و استخوان فک، و میزان دوام و ماندگاری ارزیابی می‌ شوند. این فاکتور ها تاثیر مستقیم بر عملکرد و پایداری ایمپلنت های دندانی دارند. به طور کلی، هر چقدر کیفیت و ماندگاری ایمپلنت بیشتر باشد، قیمت نیز افزایش خواهد یافت.

آیا آلیاژ، کیفیت و کارایی ایمپلنت بر نتیجه کاشت آن اثرگذار است؟

استفاده از ایمپلنت دندانی باکیفیت به طرز چشمگیری فرآیند کاشت را بهبود می ‌بخشد، و با کاهش دوره نقاهت، احتمال شکست یا پس ‌زدن ایمپلنت را به حداقل می ‌رساند.

کدام شرکت ‌ها در زمینه ساخت ایمپلنت ‌های تیتانیومی شهرت بیشتری دارند؟

شرکت ‌های نوبل بیوکر و اشترومن به عنوان دو شرکت بسیار معتبر و برتر در تولید ایمپلنت ‌های تیتانیومی شناخته می ‌شوند. زیمر بیومت، دنتس پلی سیرونا و بیو هوریزون نیز جزو شرکت ‌های مشهور و باکیفیت در این حوزه محسوب می شوند. این شرکت ‌ها با تکنولوژی پیشرفته، تحقیقات علمی و کیفیت بالا در تولید ایمپلنت به ارائه راه‌ حل‌ های موثر و پایدار برای افراد نیازمند در زمینه ایمپلنت دندانی مشغول هستند.

چرا قیمت انواع برندهای ایمپلنت دندان در سایت های مختلف متفاوت است؟

در توضیح این موضوع باید بگوییم که قیمت تمامی ایمپلنت های وارداتی اگر به صورت اصل باشند ثابت و مشابه یکدیگر است و اینکه شما ممکن است قیمت های متفاوتی در سایت های مختلف مشاهده کنید، ممکن است به این دلیل باشد که برخی سایت ها و کلینیک های دندانپزشکی قیمت ایمپلنت را بدون در نظر گرفتن خدمات پایه گذاری و جراحی اعلام می کنند، این در حالی است که برخی با احتساب تمامی هزینه های جراحی و غیره، قیمت تمام شده ایمپلنت گذاری را اعلام می کنند. بنابراین دلیل اختلاف قیمت ایمپلنت عدم شفاف سازی برخی سایت ها در اعلام قیمت ها و هزینه ها می باشد.

مقالات مرتبط

اشتراک گذاری مطلب در :

آنچه در این مطلب میخوانید

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x