Edit

معرفی کلینیک دندانپزشکی بابکان

خالق زیبا ترین لبخندها از سال ۱۳۹۶ تا کنون

درمانگاه دندانپزشکی بابکان در تابستان ۱۳۹۶ تاسیس شد.
موسسین این درمانگاه رسالت خود را به ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی با کیفیت قرار داده اند که بیماران منطقه را از ارجاع به خارج از شهر بی نیاز می نماید.

در این راستا بهره مندی از روش های جدید و تجهیزات تکنولوژیک و نیز همکاری با متخصصان برجسته رشته های مختلف دندانپزشکی از جمله اقدامات موثر این درمانگاه بوده است.

در این درمانگاه، التزام به اصل مشتری مداری و ایجاد محیطی آرام و دلنشین برای مراجعین در راس امور قرار دارد.

آیا کاشت ایمپلنت دردناک است؟

• خانه
  • مقالات
 آیا کاشت ایمپلنت دردناک است؟

کاشت ایمپلنت به روشهای مختلف انجام می شود

کاشت ایمپلنت براساس نوع ایمپلنت فرق می کند. ایمپلنتها به 2 دسته سه قطعه ای و یک قطعه ای تقسیم می شوند.

نسل اول ایمپلنتها از نوع سه قطعه ای بودند و هنوز هم پرکاربردترین آنها محسوب می شوند. ایمپلنتهای سه قطعه ای شامل پیچی از جنس تیتانیوم هستند که درون فک کاشته می شوند. بر روی این پیچ قطعه ای فلزی به نام اباتمنت سوار می شود که نگهدارنده روکش است. قطعه سوم پیچ کوچکی است که اباتمنت را به ایمپلنت محکم می کند.

نسل دوم ایمپلنتها یک قطعه ای هستند. طراحی این ایمپلنت به گونه ای است که اباتمنت و پیچی که درون استخوان کاشته می شود جدا ازهم نیستند و به صورت متصل و یکپارچه به بازار عرضه می شوند.

کاشت دو مرحله ای ایمپلنت

ایمپلنتهای سه قطعه ای در 2 مرحله کاشته می شوند. در اولین جراحی لثه برش می خورد و با دریل های متفاوت استخوان فک سوراخ می شود و پیچ تیتانیومی در استخوان کاشته می شود. در پایان لثه به حالت اول برگردانده و بخیه می شود.

کاشت یک مرحله ای ایمپلنت

ایمپلنتهای یک قطعه ای با یک عمل جراحی کاشته می شوند. پس از اتمام جراحی اباتمنت درون دهان قابل مشاهده است. از مزیت های ایمپلنت های یک قطعه ای این است که بیمار دو بار متحمل جراحی نمی شود و عوارض احتمالی کاشت ایمپلنت به حداقل می رسد.

آیا جراحی ایمپلنت دردناک است؟

جواب خیر است. کاشت ایمپلنت در بیشتر موارد با بیحسی موضعی انجام می شود اما در بعضی موارد نیز از بیهوشی مختصر (Sedation) استفاده می شود. تمام مراحل جراحی بدون درد است و گاهی به اندازه یک کشیدن دندان طول می کشد. عوارض بعد از عمل ایمپلنت کمتر و یا به اندازه کشیدن دندان است.

انجمن جراحان فک و صورت آمریکا اعلام کرده است تمام افراد به جز کودکان در حال رشد می توانند از درمان ایمپلنت استفاده کنند. اگر به تحلیل استخوان مبتلا شده اید و حجم استخوان به اندازه ای نیست که بتوانید از کاشت ایمپلنت بهرمند شوید ، نگران نباشید چون با انجام درمانهای بازسازی کننده برای شما مشکل برطرف خواهد شد.

اگر به بیماری هایی نظیر فشار خون و قند خون مبتلا باشید و یا سیگاری هستید با دندانپزش تان در میان بگذارید. اگر از پروتز کامل و یا پارسیل استفاده می کنید ، با مشورت با دندانپزشک امکان استفاده از درمانهای ایمپلنتی را بررسی کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

سه − سه =