Edit

معرفی کلینیک دندانپزشکی بابکان

خالق زیبا ترین لبخندها از سال ۱۳۹۶ تا کنون

درمانگاه دندانپزشکی بابکان در تابستان ۱۳۹۶ تاسیس شد.
موسسین این درمانگاه رسالت خود را به ارائه کلیه خدمات دندانپزشکی با کیفیت قرار داده اند که بیماران منطقه را از ارجاع به خارج از شهر بی نیاز می نماید.

در این راستا بهره مندی از روش های جدید و تجهیزات تکنولوژیک و نیز همکاری با متخصصان برجسته رشته های مختلف دندانپزشکی از جمله اقدامات موثر این درمانگاه بوده است.

در این درمانگاه، التزام به اصل مشتری مداری و ایجاد محیطی آرام و دلنشین برای مراجعین در راس امور قرار دارد.

التهاب لثه

• خانه
  • مقالات
 التهاب لثه

ژنژیویت لثه (Gingivitis) یا التهاب لثه به حالتی گفته می‌شود که پلاک‌های دندانی در خط لثه تجمع پیدا می‌کند و باعث تحریک لثه و حساس شدن آن می‌شود که گاهی خونریزی هم پیدا می‌کند.
اگر این پلاک‌ها را هر روز با مسواک یا نخ دندان پاک نکنید به مرور سفت‌تر شده و ماده‌ای غیرقابل برداشت به نام جرم (رسوب دندانی) ایجاد می‌کند.
در صورتی که پلاک و جرم به زیر خط لثه گسترش پیدا کند، بیماری مزمن مانند انواع ورم لثه، التهاب لثه دندان عقل، خواهد شد.
با تحریک مزمن باکتریایی، بافت لثه به تدریج از دندان‌ها جدا می‌شود و حفره‌هایی ایجاد می‌شود که در آنجا چرک تجمع پیدا می‌کند.
با گسترش پلاک و جرم و تداوم تحریک بافت لثه، فرایند کنده شدن لثه‌ها از دندان‌هایتان بیش از پیش ادامه پیدا می‌کند.
به این حالت پریودونتیت لثه یا پیوره لثه می‌گویند.

بهترین دهانشویه برای التهاب لثه:

بهتر است برای جلوگیری بیماری عفونت لثه ای و بیماری های دهان و دندان و انواع ورم لثه از دهان شویه استفاده کرد، چای یکی از گیاهان دارویی و پرخاصیت است
و بهترین دهانشویه برای التهاب لثه
که برای استفاده هر چه بهتر می توان از آن به عنوان یک دهانشویه گیاهی بهره برد.
پزشکان، چای ملایم کم رنگ و نیز آب نمک را از جمله دهانشویه های طبیعی و غیرمخرب برای حفظ سلامت دهان و دندان معرفی کرده اند که علاوه بر سازگاری با محیط دهان و دندان باعث نابودی باکتری های مفید نیز نمی شود.
در مهمانی ها و اماکنی که امکان مسواک زدن وجود ندارد، شست وشو و قرقره دهان با چای، به ویژه پس از مصرف شیرینی، شکلات، آبنبات و سایر شیرینی های سنتی که به ویژه حالت چسبندگی دارند، به عنوان یک راه حل پیشگیرانه از آسیب دیدگی دندان ها و التهاب لثه توصیه اکید می شود.

یرای جلوگیری از التهاب لثه در کودکان ،قرقره کردن چای یا آب نمک و دهان شویه مخصوص کودکان را نیز به آنها باید آموزش داد.

علائم عفونت لثه:

قرمزی، تورم و خونریزی در لثه برخی از نشانه‌هایی است که نشان دهنده عفونت لثه است.
اگر این علائم همچنان ادامه داشته باشد، باید به دندانپزشک مراجعه شود. درمان سریع می‌تواند مانع پیشرفت بیماری لثه شود.

در اینجا به برخی از نشانه‌ها و علائم بیماری عفونت لثه اشاره می شود:

تورم لثه
حساس شدن لثه
خونریزی در حال مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان
قرمزی
تغییر رنگ لثه به دلیل کمبود اکسیژن در خون
پس رفتن لثه ها
درد
تنفس با بوی بد
طعم بد در دهان

التهاب یک بیماری جدی لثه است که در آن لثه ها از دندان‌ها دور می‌شوند، بنابراین منجر به تشکیل حفره‌های عمیقی می‌شود.
این حفره‌ها زمانی که باکتری‌ها بر‌روی باقی مانده‌های مواد غذایی که ممکن است در اینجا جمع شوند، آلوده می‌شوند.

علائم مشخصی از بیماری التهاب لثه عبارتند از:
خط دندان را از بین می برد، باعث می‌شود دندان ها طویلتر بنظر برسند
ایجاد حفره های بین دندان ها و لثه ها
حساسیت ریشه های دندان
پلاک در داخل و زیر خط دندان
زخم معده (زخم آفتاب)
تشکیل یک شکاف (شکاف باریک V شکل) بین دندان ها و لثه ها
از بین بردن دندان‌ها به علت آسیب به رباط پرایودنتال و استخوان آلوئولار
تغییر در موقعیت یا تراز دندان‌ها که روی گازگرفتن تاثیر می‌‌گذارد

درمان التهاب لثه:

اگرعفونت لثه در ابتدا درمان شود، از پیشرفت بیماری که درنهایت منجر به بیماری التهاب لثه دندان عقل یا پرودینال می‌شود جلوگیری می‌کند.
بنابراین، اگر هر یک از علائم عفونت لثه ذکر شده را تجربه کردید، در اسرع وقت به دندانپزشک خوب در اندیشه مراجعه کنید.

درمان عفونت لثه شامل حذف پلاک است.
استفاده از آنتی بیوتیک برای عفونت لثه نیز ممکن است به منظور جلوگیری از رشد باکتری‌ها و حتی خمیر دندان برای التهاب لثه توصیه شود.
اگر عفونت لثه به التهاب لثه پیشرفت کند، روش هایی نظیر تمیز کردن عمیق ریشه دندان، لکه برداری (حذف تارتار) و صاف کردن ریشه دندان ممکن است انجام شود. استفاده از آنتی بیوتیک های خوراکی و کاربرد ژل‌های موضعی آنتی بیوتیک یا تجویز می‌شود.
در موارد شدید، جراحی فلپ (کاهش فاصله بین دندان ها و لثه ها)، پیوند بافت نرم و یا پیوند استخوان ممکن است لازم باشد.

عوارض عفونت لثه:

آبسه دندان بدون درمان کردن، به خودی خود برطرف نخواهد شد.
به گفته دکتر ایرج عطاالهی دندانپزشک عالی در شهریار اگر آبسه یا همان کیسه حاوی چرک، پاره شود ممکن است درد ناشی از آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند، اما باز هم نیاز به درمان دارد.
آبسه دندان بدون درمان کردن، به خودی خود برطرف نخواهد شد. اگر آبسه یا همان کیسه حاوی چرک، پاره شود ممکن است درد ناشی از آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند، اما باز هم نیاز به درمان دارد.دندانپزشکی اقساطی در شهریار
اگر آبسه دندان تخلیه نشود، ممکن است عفونت به آرواره‌ها و سایر نقاط سر و گردن نیز گسترش پیدا کند.
اگر سیستم ایمنی بدن شما ضعیف باشد و آبسه دندان را نیز درمان نکنید، خطر گسترش عفونت دندان به سایر نقاط بدن شما بسیار بیشتر از کسی است که سیستم ایمنی سالم و قوی دارد.

کلیه خدمات دندانپزشکی در کلینیک بابکان
واقع در اندیشه شهریار